zaterdag 7 maart 2020

NIEUW-ZEELAND BOOTTOCHT

Hopelijk zijn jullie onze avonturen nog niet zat, want ik wil jullie graag vertellen over de boottocht die we maakten:
Ik schreef er al eerder over, maar het heeft zo veel indruk op me gemaakt, dat ik graag nog wat foto's laat zien.
We vertrokken vanuit Kaiteriteri voor een boottocht van vier uur. Het leuke was, dat de boot steeds bij strandjes aanlegde, en dan kon je van de boot af. Veel mensen deden dat, zij gingen bijv. een wandeltocht maken, of lieten zich op de terugvaart weer ophalen.
Wij deden dat allemaal niet, we bleven lekker zitten en zagen zo allerlei prachtigs voorbij komen.
Kijk, de bovenste rots heeft een gat waar de punt van de onderste rots in zit. Hoe is het mogelijk?
https://en.wikipedia.org/wiki/Tokangawhā_/_Split_Apple_Rock
Prachtig toch?!
Een heerlijke dag, die Jos goed geregeld had. 

15 opmerkingen:

  1. Nieuw Zeeland heeft altijd heel hoog op mijn wensenlijst gestaan. Het was ook ons plan, maar omdat ik niet meer vlieg gaat het er niet van komen. Ik geniet hier gewoon een beetje mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Mieke, jullie hebben rustig genoten van de wonderen der natuur.
    Welkom weer thuis en laat ons nog maar even meegenieten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoiets wilde ik ook zeggen. De ware kunst der natuur. Prachtig! Ook ik zie graag meer foto's van het land (en ook van de mensen en het leven daar als je ze hebt).

      Verwijderen
  3. Prachtig, laat ons maar lekker meegenieten. Heel bijzonder, die rotsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Mieke, wat een mooie foto's. Ik hoor heel graag je reisverhalen, dus krijg er ook nooit genoeg van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dit hebben wij ook gedaan, ik weet het nog zo goed. Wij lieten ons af zetten op een bepaald punt en liepen over een wandelpad weer terug langs de kust tot we weer opgewacht werden door de boot. 'Knijp me eens in mijn arm' zei ik tegen Mart 'Ik sta hier op een Bounty strand, niet te geloven'.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat prachtig is het daar! Wat een bijzondere rotsen! En die tinten blauw... wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Mieke! Kom maar door met meer foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig land is het zo te zien. Wat bijzonder om een zo'n boottocht te maken! Wij genieten van je foto's....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh die stenen en rotsen, daar krijg je toch nooit genoeg van. Laat nog maar heel veel belevenissen zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wel een lange tocht, maar natuurlijk heel veel moois gezien.
    Fijn toch al dat genieten van die mooie rotsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Welkom thuis Mieke, de tijd vliegt gewoon voorbij.
    En we zijn jullie avonturen ZEKER NOG NIET zat hoor,
    heerlijk om hier te lezen en te bewonderen wat jullie
    saampjes allemaal hebben meegemaakt.
    De natuur is wonderbaarlijk mooi, en zo fijn om je samen
    één te kunnen voelen met de natuur.

    Fijne week gewenst.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi!
    Juist leuk om je avonturen te lezen en zien in foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Mieke,

    mooi daar!!
    Die Split Apple Rock is wel heel indrukwekkend...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen