dinsdag 17 maart 2020

ARTALMERE KAARTEN

Nadat we in januari bij Eike waren geweest had ik zin om iets met de nieuwe techniek te gaan doen.
Met vliesofix streek ik het getransferde papier op gele stof. Daarna knipte ik cirkels uit en die legde ik ( ook met vliesofix) op papier wat over was. Dat gaf een leuk resultaat en toen hoefde ik alleen nog maar door te stikken. Een heerlijk werkje.

En na al het stikken kon ik kaarten snijden. Ik had precies genoeg materiaal voor een kaart voor Eike:
Jammer dat de kleur niet helemaal goed is, het is echt oranje met geel, denk maar aan de jaren "70.
Een kaart voor mezelf:
En drie atc kaartjes:
Binnenkort start ik weer een atc ruil.
P.S. vliesofix is een stof die aan twee zijden een plakkant heeft. Je strijkt deze op de achterkant van de stof die je ergens op wilt strijken. Dan haal je het beschermpapier eraf en kun je het ergens nders op strijken. Een soort tweezijdig plakband. Ideaal voor dit soort werkjes.
P.S. vanavond start op NPO 2 een nieuwe serie met Jeroen Krabbé. Deze keer gaat hij op zoek naar Chagall: dat lijkt me , voor ons als Chagall fan, helemaal geweldig. 

19 opmerkingen:

  1. Deze ansicht kaarten heb je echt schitterend mooi gedaan. Knap werkje gedaan. De kleuren heeft prachtig kleuren. Passen heel goed bij elkaar deze kleuren. Ik heb ook gehoord op de tv dat Jeroen op de tv komt. Best interessant programma om te zien. Fijne dag. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu echt weer terug op Nederlandse bodem, ik heb genoten van je reisverhalen. Wat een prachtig land is het toch. En de ATC ruil, ik heb er zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap! Goed dat je nu al veilig thuis bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Mieke,

    wat fijn, dat je zo lekker bezig bent!
    En vanavond... zit ik aan de buis gekluisterd voor Chagall.
    Prachtig!

    Blijf gezond!
    Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi Mieke, je kaarten en bedankt voor je uitleg. 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig!
    En ik zit ook klaar voor Chagall!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht het al bij de vooraankondiging daar gaat Mieke vast voor zitten.
    Ik vind de kleuren van de kaarten zoals ze staan afgedrukt wel mooi.
    Fijn dat er al liefhebbers zijn voor de ATC ruil.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt weer prachtige kaarten gemaakt Mieke.
    De kleuren zijn heerlijk voorjaarsachtig!
    Natuurlijk ga ik vanavond ook naar Jeroen kijken, hij kan zo lekker vertellen, net alsof je er ook bij bent geweest.
    Heb al zijn series al gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke techniek met mooie resultaten !
    En ja , natuurlijk kijk ik naar het programma. Is al in geprogrammeerd! Zijn vorige serie heb ik ook allemaal gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gewéldige leuke kaart!
    Je hebt me weer geïnspireerd.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt mooi zo kaarten maken.
    Wel met plaatjes en papier en glitters gemaakt.
    Maar dit is ook heel creatief.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi gemaakt! Het is een prachtige techniek...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh Mieke zit een beetje te kwijlen hier achter mijn laptopje,
    hahaha wat is dit een PRACHTIGE techniek zeg.
    Zeer fraai de ronde vormen, prachtige kunstwerkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig Mieke en de kleuren vind ik geweldig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mieke ik heb zojuist mooie brief gekregen van jou. Wat is dit heel apart envelop om te zien.Heel bijzonder. Echt heel lief van je. Thanks. Zie je bij ons blogje verder. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie kaart, en dank je wel voor jouw lieve kaartje in de bus in die mooie zelfgemaakte envelop. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig wat zien ze er steeds weer mooi uit.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe mooi is dit geworden! Fijn dat je terug bent. Net op tijd toch wel. In deze tijden is een mens toch liefst van al thuis.
    Leuk dat je mij komt volgen. Welkom! :-)

    BeantwoordenVerwijderen