vrijdag 24 januari 2020

LENNAERT NIJGH

Voor mij is Boudewijn de Groot de beste Nederlandse zanger. Ik ga dan ook graag naar een concert van hem, soms samen met Jeroen, maar ook wel met mijn broer.
Veel van zijn muziek werd geschreven door Lennaert Nijgh, de man die a.s. woensdag 75 jaar zou zijn geworden, maar helaas een paar jaar geleden overleed.
Omdat mijn broer ook groot fan van Lennaert is, had hij een geweldig plan, en het lukt hem:
komende week worden er op diverse plaatsen in Nederland op carillons muziek van Lennaert gespeeld. Nou schreef hij natuurlijk teksten en geen muziek, maar toch is het geweldig om hem in het zonnetje te zetten.
Hierbij een krantenartikel en het persbericht.
Ik vind het geweldig leuk en ga zeker ergens luisteren. Hopelijk wordt dan ook mijn lievelingsliedje gespeeld: Tip van de sluier:
Het persbericht: Het is helaas niet heel duidelijk, maar ik kreeg het niet beter op het blog.
Als je op het bericht klikt, zie je het duidelijker.




En hij kwam er zelfs mee in de krant: Ook niet zo duidelijk helaas.
Ik hoop dat jullie ook gaan genieten!

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooi eerbetoon. Helaas zit Alkmaar er niet bij, maar wie weet komt dat nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb al kaartjes voor het optreden van Boudewijn de Groot in Utrecht in de schouwburg. Ben heel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee van je broer, wij gaan in april naar de Vreemde Kostgangers (Boudewijn met Henny en George).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik het hoor in Tiel zal ik aan je denken. Meestal begint het carillon als we net de auto vlak bij de kerk parkeren. Leuk initiatief van je broer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was er zo op gespitst maar was net te laat. Heb het wel gehoord maar het mooie filmpje van de kerk schoot er helaas bij in.

      Verwijderen
  5. Leuk hoor, jammergenoeg niet in de buurt !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk idee van je broer. Lief van je broer. Liedje is zeker prachtig om te luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hopelijk doet Deventer ook mee. Dan kan ik het horen in mijn huis.
    Goed te lezen hoor, alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi eerbetoon. Jammer dat ik niet kan meegenieten vanuit België maar ben in ieder geval fan. Ook van Boudewijn. Al jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog steeds heerlijk om naar te luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen