zondag 26 januari 2020

KAFFE, HEXJES EN NEO

Precies een jaar geleden begon ik aan hexjes met Kaffe Fassett stof. Dit deed ik om een beetje te ontspannen omdat er een baby op komst was.
Precies een jaar later is de quilt af ( de top dan hè) en ik vond het leuk om Neo er op te fotograferen.
Maar de kleine man heeft geen respect voor oma's werk en wist niet hoe snel hij er af moest kruipen.
Geeft niet, het is een schat die (bijna) alles mag van oma.
Ik heb de top even opgehangen, want hij is te groot om op te houden: ongeveer 1.70 x 1.70

Een paar details:

Ik denk dat ik hem ga appliqueren op een strook stof, natuurlijk van Kaffe, maar daar moet ik nog naar op zoek.
Ondertussen is de verjaardag van Neo al gevierd. Haha, het is toch zo'n schatje.



24 opmerkingen:

  1. Wat prachtig! Ontzettend mooi. Hier hou ik van. Ik vind quilten heel leuk om restjes en herinneringen ze gebruiken. Tot hier toe deed ik alleen vierkanten en stroken. Binnenkort wil ik driehoeken bewaren. Vijfkoekjes bewaar ik voor als ik oma ben, want dat is echt veel werk, maar het resultaat is fenomenaal! Wat een dorpje je kleinzoon. Je zou hem zo opeten en zeker met de taart aan zijn mond er nog bij! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. * ze= te
    Bewaren = proberen
    😂 Ik typte wat te snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een meesterwerk, Mieke! En wat een lieverd, Neo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha hij mag bijna alles. Bijna, want wat hij vast niet mag is zijn taarthandjes aan je meesterwerk afvegen. Wat een heerlijk ventje en wat een prachtige quilttop is het geworden. Mooie stof. Ik zie bloemem die ik ook als kaarten voorbij heb zien komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt geweldig zien kruipen je kleinkind. Schattig om te zien. Kleed word heel goed gebruikt. Kleed is zeker mooi om te zien. Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige top van de kleurige stoffen.
    Ja oma zijn is wel heel fijn hé.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed idee om de top de appliceren op een rand!
    Hard gewerkt Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Help is het jaar nu al om. Tijd vliegt. Prachtig werk heb je geleverd voor de kleine snoeper. En die waardering gaat heus nog komen. Zeker voor een Oma waar bijna alles mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, nu maar hopen dat Neo zijn quilt later wel waarderen kan. Ik vind hem prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een meesterwerk Mieke, daar moet je op je gemak naar kijken, prachtig al die details, er is zóveel te zien.
    Een mooi kleinkind ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad, een meesterwerk! En de foto van je kleinkind en je quilt is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatje! Je quilt is een prachtstuk, hopelijk vind Neo dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat lief, je kleinzoon! En je quilt is heel mooi, lekker kleurrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha! Neo vindt quilts van oma maar niks, maar is gek op slagroom! Wat hij gelijk heeft.
    Maar de fleurige quilt top is schitterend geworden.
    En wat een joekel!
    Nu op zoek naar een mooie Kaffe rand.
    Gewoon naar Carol Cox in Utrecht, daar hebben ze heel veel Kaffe stoffen :-)
    Nog gefeliciteerd met Neo's verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schatje, die Neo.
    Wordt vervolgd dus, die quilt. Tot nu toe prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je top ziet er prachtig uit. En gefeliciteerd met de 1-jarige Neo, wat een schattig ventje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn het toch PRACHTIGE stoffen van Kaffe Fassett,
    geweldig dat de top af is, het is zeker een flinkerd, hihi.
    Wat een heerlijk koppie heeft deze kleine man Mieke, je
    bent er vast dol verliefd op hem.
    Bent benieuwd of je een gepaste Kaffe Fassett rand kan
    vinden, lijkt me moeilijk met zoveel mooie stoffen om te kiezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijke kleinzoon heb je!
    Maar je top mag er ook zijn, wat leuk om hem in z'n geheel te zien en ook de kleuren van de bloemen die elkaar weer beïnvloeden.. Echt schitterend en sprankelend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig. Daar zitten vele uurtjes in. Om trots op te zijn!
    Trots mag je ook op je kleinkind zijn ... wat een droppie. Geweldig gezicht hoe hij op jouw kunstwerk kruipt.
    Veel plezier met 't afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha, wat een lekker jochie op oma's mooie quilt.
    Natuurlijk mag hij (bijna) alles.
    Dat is heel herkenbaar!

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dag Mieke,
    Dankjewel voor je reactie op mijn blog. Binnenkort schrijf ik een vervolgblogje over deze zoektocht -:)
    Ik ben toch niet de enige die zo lang aan een quilttop kan werken. Maar 1 jaar is eigenlijk nog best snel hoor. Zeker met al die andere leuke hobby's van jou.
    Ik ben al zo dikwijls met een hexjes project gestart maar om de een of andere redenen belanden die toch altijd weer in een doos.
    Wat een heerlijk ventje is je kleinzoontje!! Geniet ervan!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mieke, wat heb je dit weer ontzettend mooi gedaan. En die laatste foto van je kleinzoon is heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen