woensdag 15 januari 2020

ARTALMERE

Gisteren hadden we weer onze bijeenkomst. Deze keer bij Eike in Haarlem.
Enkele weken geleden hadden we met transferverf gewerkt bij Hilly, deze keer gingen we wat verder dan alleen maar verven.
Ik vond het razend interessant, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet veel gedaan heb.
Maar ik heb wel een beschilderd vel papier ( bij Hilly beschilderd) op stof gestreken. En op lutradur. Voor de niet quilters: dit zijn synthetische stoffen die je weer kunt bewerken.
Achter of voor de lutradur kan andere stof, een heel leuke bewerking weer.
Verder nog wat foto's, ik heb deze keer niet ze veel te laten zien. Eike en haar man zijn heel creatief, dus heb ik veel tijd doorgebracht met al het moois bekijken.
En toen ik moe maar tevreden thuis kwam had de thuisbakker een heerlijke hartige taart gebakken.

14 opmerkingen:

  1. Bijzonder om bij anderen in 'de keuken' te kijken.
    De hartige taart vind ik ook intrigerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig weer! En die taart is ook niet mis!
    Mieke, ik heb nog een klein stukje antiek kant gevonden, wel met een paar kleine gaatjes. Kan jij daar iets mee? Of ken je iemand die zoiets kan gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dit keer de taart het kunststuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verwennerij Mieke, om een man te hebben die heerlijke hartige taarten bakt!!! En jou art is prachtig, maar van je vriendin ook!
    Fijne dagen, groeten, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zal ongetwijfeld weer een heerlijk smuldag zijn geweest Mieke,
    wat is dat toch oer gezellig zo samen. en ook letterlijk door de
    heerlijke hartige taart die manlief bakte,geweldig!!!
    En ik kan me goed voorstellen als mensen heel creatief zijn dat
    je daar dan alles van wil weten en bekijken.
    Het lijkt me ook dat je weer allerlei leuke ideetjes tegenkomt.
    Ik moest even googlen op 'Lutradur' een soort spinvlies lees ik,
    ja daar kan ik me zeker wat bij voorstellen. Dat gaat vast weer
    iets fraais worden.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bofkont ben je met een taartbakkende man! En leuk het experimenteren met transferverf.Je kunt er veel kanten mee op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk retro design zo met die kleuren. En als ik het goed begrijp krijgt dit ook weer een vervolg. En die taart hmmmmm schuif maar door 🤤

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bijzondere technieken, 't is echt helemaal nieuw voor me! Wat leuk om zo van elkaar te leren. Jullie hebben een leuk clubje!
    Is de taart inmiddels al op?
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is leuk om kunst uit te proberen. Het ziet leuk uit. Je kan veel mee dingen doen. Hartige taart ziet prachtig uit. Was heerlijk gesmaakt? Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Mieke,

    die eerste foto..
    Echt een mooi retro design.
    Hadden we vroeger niet serviesgoed met een beetje dat design?
    Ik vind het mooi!

    En die taart... smullen!
    Bof jij even...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om bij een ander in de "keuken" te kijken terwijl er in jouw eigen keuken iets heerlijks gebakken wordt.
    Twee keer fijn ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij leeft echt in een creatieve wereld !

    BeantwoordenVerwijderen