maandag 21 oktober 2019

PARIJS: winkels



Als laatste laat ik drie prachtige winkels zien:
In de antiekwijk Saint Louis :
We waren jaren geleden ook in deze winkel, en het leek of er niets veranderd was. Er waren veel andere winkels dicht, of zelfs weg, waarschijnlijk omdat er heel veel verbouwd wordt.


Dit is La Droguerie de Paris in de Rue du Jour, hier kijk je je ogen uit: stof, haak- en brei garen,kralenen nog heel veel meer!

Caméléon: 20 Rue du Général Guilhe






















Hier kocht ik deze leuke broche. Wat een idee om die dan op een oude foto te plakken!
De broche is gemaakt door iemand die deels in Parijs en deels in Nieuw-Zeeland woont. Dat laatste is leuk, omdat ik daar binnenkort heen ga.

17 opmerkingen:

  1. Deze winkel is zeker heel leuk om te kijken. Wat hebben leuke spulletjes. Echt gaaf deze winkel. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh heerlijk die struinwinkels en inspiratie opdoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je raakt toch niet uitgekeken... Ik geloof dat wij dit ook maar eens een keertje moeten gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke winkels. En je broche is prachtig, en zo op die kaart nog mooier. Inlijsten maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje! Wat een Eldorado . Je vind ze hier nog wel in Utrecht en Amersfoort , maar wel kleiner denk ik ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke snuffelwinkels! Hier zou ik dagen kunnen doorbrengen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Mieke, ik zit me al helemaal te verheugen op ons bezoekje aan Parijs. Bedankt voor de link, we hebben een appartementje in Le Marais.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij kent Parijs goed, leuke struinwinkeltjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een zalige winkeltjes allemaal, volens mij is het
    daar uren uit te houden zoveel moois en leuks dat je er
    tegenkomt. Prachtige broche........en wat een heerlijk
    voorruitzicht Nieuw-Zeeland wowwww

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat jij nu net die broche met die kaart vond, geweldig vind ik zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zijn ook net kleine musea. En als je de uitstalling dan ook nog kan kopen. Maar je moet er wel even wat tijd voor uittrekken om niet de helft te missen lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ahhhh Paris Paris, je t'embrasse...
    Je bent er weer geweest.
    Comme çi comme ça Paris ohlala...
    Ik krijg er meteen zin in!

    Bonjour van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hou wel van deze leuke winkel om binnen te kijken. Er zitten mooie spulletjes erbij. Leuk gedaan de laatste foto. De rest ook mooie foto's gemaakt. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pfff... ik heb hier al reageert. Haal maar deze twee reacties maar weg. Eerst wakker worden.

    BeantwoordenVerwijderen