zondag 6 oktober 2019

JAPANSE TAS

Van de stof die ik van mijn schoonzusje kreeg maakte ik een Japanse knooptas.
Even op Google zoeken en ik vond een leuk patroon. Ik versta geen Japans, maar de dame die de tas maakte had zo'n duidelijk filmpje gemaakt op YouTube, dat ik het wel begreep.
Eerst wilde ik voor de binnenkant een ander stofje gebruiken, maar omdat je de tas aan twee kanten kunt gebruiken, besloot ik toch twee van de Japanse stofjes te gebruiken.
 
Ik zal jullie niet lastig vallen met het maakproces want de foto's zeggen genoeg:

Het was wel handig dat ik vroeger wel eens giletjes naaide, zodat ik nu wel begreep welke naad open moest, welke dichtgenaaid moest en hoe ik de tas moest keren.
En hier het resultaat: een schattige Japanse tas, handig om telefoon en bril en nog wat kleine spulletjes mee van boven naar beneden en vice versa mee te nemen. 
Ik hoop dat je kunt zien hoe het werkt, je haalt de lange lus door de korte lus. Heel vernuftig.




15 opmerkingen:

  1. Wat een grappige tas is dit Mieke, en leuk dat je daar ook
    Japanse stofjes voor gebruikt hebt. Het kan natuurlijk ook zijn
    dat je een Japans patroon hebt gezocht vanwege de mooie lapjes
    die je kreeg. Inderdaad heel vernuftig de sluiting, je moet er
    maar opkomen, maar ik denk dat Japanners daar heel goed in zijn.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze vind ik geweldig! Kan je de link delen?
    Je gebruikte stofjes zijn mooi! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee! Slim die ongelijke lussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een vondst deze tas! En super door de Japanse stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie tas!
    Erg leuk dat je een Japans model bij je Japanse stofjes hebt gezocht.
    Als tassenliefhebber ga ik dit model zeker onthouden. Zou je de link willen delen?
    Fijne dag verder. Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk en nooit meer bang zijn dat je bril of tablet voor je aan van de trap valt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een leuk idee voor dat stofje! En laat het maken ervan maar aan jou over. (Je kaartje staat nog in mijn kaartenrek) Ik ging natuurlijk gelijk googelen. Ik had er nog nooit van gehoord. Leuk hoe het hengsel ook de sluiting is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik maakte die tas ook al maar wat heb ik toen gepiekerd over welke naad laat ik open. Jij laat duidelijk zien hoe het moet! En je tas is heel mooi met deze keuze van stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk tasje, de stofjes zijn geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had nog nooit van een Japanse tas gehoord, dus begon heel nieuwsgierig je blogbericht te lezen!
    Wat een leukerd! Maar best even ingewikkeld om te maken lijkt me. Ik heb altijd moeite met wat ik nu moet draaien en hoe... Fijn dat je er een filmpje van vond!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schattig tasje Mieke, je schoonzusje zal het vast waarderen dat je er zoiets leuks van hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet deze tas heel apart uit. Mooi gedaan. Daar kun je veel van gebruiken. IK vind deze mooie stof om te zien. Fijne avond. Groetjes J&F. 🌻🌻🌻

    BeantwoordenVerwijderen