dinsdag 23 juli 2019

DEKSELS BORDUREN

Er was nogal wat vraag naar de beschrijving van het borduren van de deksels. Ik maakte er al een aantal en steeds kreeg ik de vraag hoe ik dat toch deed.
Ik besloot een tutorial (mooi woord, je kunt natuurlijk gewoon zeggen: uitleg, maar ja, dit lijkt toch heel wat). te maken, en mijn man noemt mij nou al de hele dag: "Mieke tutorial". Naar Nikkie tutorials. Tja, als ik zo mijn geld kon verdienen, dan deed ik het vast.
Vandaag laat ik zien, wat ik gebruik bij het borduren. 
Hier zitten mijn spulletjes in. Zie je dat gele pakje in het midden? Daar zit zeep in die ik kreeg van Ageeth van "Ogenzalf". Het heeft een lekker bescheiden luchtje, echt iets voor mij. Iedere keer als ik
het mapje open, ruik ik het.

Een glazen potje. Ik vind die van de jam altijd wel leuk.
Borduurgaren, schaartje ( toen ik in het bestuur van het Quiltersgilde zat, en de vereniging 25 jaar bestond, heb ik deze schaartjes voor alle leden laten maken),band, naalden, dubbelzijdig plakband.

Borduurstof en vulling.
En natuurlijk een patroontje.

De materialen kun je kopen bij : Atelier Steekjes en Kruisjes.
Borduurstof (linnen 12.6 draads Belfast: licht natuur 052
Naalden: magic needle of bolletjesnaald (deze zijn niet goedkoop, maar ze zijn perfect)
De vulling had ik nog, die gebruik ik natuurlijk bij het quilten.
Tja, en als dan alles klaarstaat, kun je gaan beginnen. Maar met deze hitte gaat dat allemaal wat langzamer dan normaal.

9 opmerkingen:

  1. Dank! Ik wacht in spanning op het vervolg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor. Als ik nu het schaartje gebruik zal ik aan jou denken.
    Lief die patroontjes voor de deksels.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, je maakt er een vervolgverhaal van!
    Dat schaartje heb ik ook, wist niet dat jij daar voor gezorgd had.
    Ben benieuwd hoe het verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Worden prachtig, de potjes zo ! , ik zal je uitleg bijhouden !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, Mieke tutorial, leuk!!! Ook ik heb dat schaartje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is zo'n fijn schaartje en dat hebben we dus aan jou te danken! Een verlaat dankjewel. Maar borduren ga ik niet meer doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat aardig, dat je een tutorial schrijft. Tot nu toe alles klip en klaar!😉🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel Mieke, leuke patroontjes en ik wacht op het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe mooi ik die geborduurde deksels ook vind, toch begin ik er niet aan. Maar gelukkig heb je volgers genoeg voor deze tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen