zondag 31 maart 2019

KLOSSIE VERWENDAG

Zaterdag 30 maart was er een Klossie Verwendag in Almen. Georganiseerd door Marijke van Atelier hartendief en uitgeefster van het blad " Het Klossie". Het leek me een leuke dag uit, dus ik meldde me aan. En daar kreeg ik geen spijt van.
Het was wel even rijden vanuit Almere, maar het was mooi weer en niet druk, dus dat ging prima.
Als eerste ontmoette ik er Alice. We kennen elkaar vanuit blogland en onze liefde voor Texel. Wat leuk om haar eens in het echt te zien.
Met een kop koffie en wat lekkers was het gezellig bijkletsen.
Ik had me aangemeld voor de workshop Deksels. De bedoeling was het deksel van een jampotje te versieren met een zelf geborduurd lapje.
Deze workshop werd gegeven door Marijke. Het was ontzettend leuk.
Ik had een gezellige buurvrouw, Henny, en al pratend werd er hard gewerkt. Hier zie je het pakketje dat we kregen.
Met een kopje thee erbij gaat het goed.
 
En na een heerlijke lunch ging het als een speer.
Rechts zie je mijn deksel, het linker is van Henny.
En hier alle deksels bij elkaar.

Ik heb wat band en stof gekocht, zo kan ik thuis, of op vakantie, nog wat meer borduren.Want zeg nou zelf, zo'n potje is toch enig. Tip van Marijke: kijk op de camping eens in de glasbak, daar vind je de leukste glazen potten. 
 
Na afloop kregen we allemaal een goodiebag en die zat vol leuke spulletjes.
Als er weer zo'n dag georganiseerd wordt, meld ik me zeker aan.

16 opmerkingen:

  1. Een echte verwendag! Grappig om een dekseltje op deze manier te versieren .
    En nog een leuke goodiebag erbij cadeau. Ik zie zo al enkele mooie lapjes!
    Veel plezier ermee....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mieke, koop bij Lidl zo'n setje kleine potjes jam. Ze zijn lekker en je hebt er een paar leuke piepkleine potjes bij. Zo te zien een leuke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Wat een mooie dekseltjes! Geweldig gezicht, al die verschillende dekseltjes bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk resultaat. Én een gezellige dag.
    Die dekselse potjes staan op mijn WIM-lijst. Leuk als presentje. Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd leuk zo'n verwendagje. Had het op haar FB pagina gelezen, maar was me wat te ver.
    In de glasbak liggen (als het goed is) alleen potjes zonder deksel, maar misschien heb je geluk.
    Anders veel jam eten of iets anders met een leuk potje.
    Ze zijn allemaal leuk geworden.
    Heerlijk dat pakketje met de nieuwste Klossie er bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe bedoel je verwendag, wat een leuke workshop en nu potjes sparen met deksel natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Mieke,

    wat een enig idee!
    Ik kan me voorstellen dat je genoten hebt...
    Echt leuk...

    groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk verhaal Mieke, was een fijne dag!
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige potjes!
    En dit klinkt als een heel gezellige dag.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat het een leuke dag was. Ik was eerder een keer naar een challenge dag. Ook heel gezellig. En Marijke is zo aardig. Jammer dat ik niet heb geweten dat jij er naar toe ging. Maar achteraf had ik toch niet kunnen gaan, ivm afzwemmen voor diploma C van onze 2e kleindochter. Dan hadden we elkaar eens kunnen ontmoeten, Mieke.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super! Van zo'n dag zou ik ook heel erg kunnen genieten... en leuk dat je nog wat patroontjes achter de hand hebt om thuis verder te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk Mieke, ik vind ze stuk voor stuk schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een beeldschone deksels hebben jullie gemaakt. Enig om zo een potje jam weg te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Mieke, het was leuk jou even echt te spreken en het was ook een leuke dag. Nu was ik al de derde keer op rij verkouden dit jaar en 's avonds bij thuiskomst ging het mis. Bed ingedoken en er dinsdag pas weer uit. Vanochtend weer even achter de pc. Mijn verhaaltje moet ik nog maken. Maar het komt.
    Leuke deksels hoor. Ik zal ook eens kijken naar patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen