zaterdag 2 maart 2019

GLASWERK

Een jaar geleden was ik met mijn vader in het A.V.L. in Hoofddorp.
Meteen bij binnenkomst vielen mij de glazen ballen op die aan de wanden hingen.
Zij zijn gemaakt door Maria Roossen.
Ik raakte er door geëmotioneerd en nu wil ik ze graag aan jullie laten zien. Mijn vader werd in dit ziekenhuis uitstekend behandeld, ook in het A.V.L. in Amsterdam. Ondanks alle spanningen die ieder bezoek met zich meebracht, hebben wij ons samen goed kunnen vermaken. Dit kwam vooral omdat mijn vader de stelregel had: "We zijn er nu toch en met een kop koffie en aardige verpleging red ik het wel".
En daar was geen woord van gelogen.
Helaas overleed mijn vader uiteindelijk, maar ik kan toch met een goed gevoel aan deze bezoekjes terug denken.
De blauwe serie vond ik helemaal prachtig.


17 opmerkingen:

  1. Mieke! wat mooi. En het is een mooie herinnering aan je vader!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi in alle simpelheid, maar het maken van de ballen is vast niet eenvoudig geweest. Ik hou wel van dit soort kunst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi! Niets om met kinderen in huis te hebben, maar wel kunst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi! En voor altijd verbonden met je vader X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi glaswerk en vooral mooie en lieve woorden van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi als een ziekenhuis wordt opgefleurd met kunst. Tenslotte kom je er nooit voor je plezier. Jij destijds al helemaal niet met je ernstig zieke vader.
    Je zal hem altijd blijven missen, kon je maar zo'n bal meenemen als aandenken... sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie herinnering en prachtige bollen of ballen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi,vrolijk en opbeurende kleuren.
    Heeft dit kunstwerk een naam? Ik houd erg van glas en heb ook in de vensterbanken groepjes glaswerk staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig toch hé In veel musea zijn werken van Maria Roosen te zien!
    En wat fijn dat je vader daar zo goed is behandeld, met deze werken blijft hij zeker altijd in je gedachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En nu ben je zover dat je de glazen ballen kunt laten zien..
    Wat zijn ze mooi en ze hebben voor jou zo'n speciale betekenis gekregen.
    Fijn dat ze in het ziekenhuis zo goed voor je vader waren!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Laura F Strating-Janssens5 maart 2019 om 08:15

    Heel bijzonder Mieke, niet in het minst door de herinnering aan je vader!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze glaswerk ziet heel mooi uit. Staat ook nog leuk zo. Glaswerk is een kunst om te maken. Mooie kleuren zitten erbij. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een wijze woorden van je vader, ze gaven je troost en een mooie herinnering evenals de glaskunst, schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zag je blogje als een stap in het rouwproces. Fijn dat je het kon delen!

    BeantwoordenVerwijderen