maandag 29 juli 2019

DEKSELS BORDUREN 3

Zo, mijn borduurwerkje is af. Het was eigenlijk een lekker werkje in de hitte. Maar ik merk nu, dat ik vergeten ben om er een foto van te maken. 
Bij Atelier Steekjes & Kruisjes kun je dubbelzijdig plakband kopen. Daar hebben ze ook mooi band om langs het deksel te doen.
Doe nu op het deksel twee stripjes van het plakband en doe de vulling erop. Goed aandrukken zodat alles goed vast zit.
Knip de vulling op maat.

Daarna doe je plakband langs de rand van het deksel
En je legt je borduurwerkje erover. Rustig het lapje aantrekken zodat er geen plooien inzitten.
Daarna knip je het lapje langs de onderkant van het deksel af.
Plak plakband langs de deksel (kleindochter Elise heeft deze foto's gemaakt).


Nu het bandje plakken en klaar ben je.
Omdat mijn bandje iets te kort was, heb ik er een knoopje op genaaid.
Ik ben benieuwd wie van jullie ook gaat borduren. Vermeld je dan even mijn blog en geef je het aan me door?
Nu weer de schaduw in.

8 opmerkingen:

  1. Ik ga het niet op korte termijn proberen. Maar ik vind het wel heel leuk! Ik zou het idee misschien gebruiken om een ander lapje op een deksel te doen. Weet nog niet wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je had me al eens geschreven dat het zo ging met tweezijdig plakband.
    Maar het resultaat is leuk. Leuk kadootje ook, gevuld met iets lekkers of zo, i.p.v. bloemen.
    Ben benieuwd hoeveel mensen in de aanval gaan. Misschien sturen ze je wel foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dank voor je uitleg! Ik weet niet of ik snel aan ga beginnen maar zo'n potjes zien er gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Mieke, dit is wel een heel leuk iets om als cadeautje te maken en geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel Mieke. Het is heel duidelijk uitgelegd en ik ga het vast eens proberen. Als ik er een klaar heb dan laat ik het je zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit doe je toch niet andermans patroon op een blog zetten , dit is niet netjes .


    Groeten Odette.

    BeantwoordenVerwijderen