maandag 18 december 2023

MUSEUM LAREN

Dinsdag waren we naar het Singermuseu in Laren. Hier was de tentoonstelling: "La grande bleue. Schilders van de Méditerranée." Als Frankrijk fans en liefhebbers van blauw móésten we hier natuurlijk heen. Het museum ligt bijna om de hoek, twintig minuten met de auto. 
Het eerste wat we zagen was dit gigantische werk. Er was het geluid van de zee bij te horen. Heerlijk.

















Er hingen prachtige schilderijen en we hebben genoten.










































Een indrukwekkend modern werk:











15 opmerkingen:

  1. Lijkt me een prachtige tentoonstelling! Mooi het modernisme van Schumacher, en andere .Jammer , dat voor mij de tijd stilstaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind vooral het laatste werk heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het ook een prachtige tentoonstelling, het is ook zo'n mooi museum om rond te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijk museum en ook voor ons vlakbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kunst hebben jullie bewonderd. De eerste is echt prachtig en mooi met het geluid erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me een prachtige tentoonstelling. Ik ben het eest onder de indruk van de bovenste en de dame met felgekleurde parasol.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat laatste schilderij past precies bij de podcast waar ik het laatst over had: Waar is Sara?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Singer staat op mijn lijstje, maar voorlopig zal het daar nog wel blijven. Pik bij jou een graantje mee. Ik vind het laatste schilderij het mooist.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De eerste en de laatste vind ik het mooist, lijkt me een mooi museum.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige werken Mieke. Altijd een plezier om naar het Singer te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor ons best een eind, maar we zijn er toch al een paar keer geweest. Mooie tentoonstellingen gezien, mooi museum.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zou ook wel uitzicht willen hebben op eeuwenoude olijfbomen vanuit mijn stulpje😉Maar kan zeker ook genieten van het mooie schilderij op foto.
    Wat zullen genoten hebben van die bijzondere kunstwerken.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat was ongetwijfeld puur genieten daar in het Singer museum in Laren. Ook voor mij is de eerste en het laatste schilderij een voltreffer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wij hebben ook genoten van deze tentoonstelling. Ik weet niet of je ook fan bent van Scandinavië. De nieuwe tentoonstelling 'Frisse wind. Impressionisme van het noorden' is ook een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen