donderdag 21 december 2023

MOOI BOEK

In 2020 schreven wij ons in voor een appartement in een flat die in aanbouw was.
We vermoedden wel dat het nog even kon duren voordat we wisten of we ingeloot waren, en inderdaad, na een jaar kregen we goed nieuws.
Het was een spannende tijd en net in die tijd kwam het boek: “Tijd voor jezelf” van Kathryn Nicolai uit.
Ik kocht het en was meteen verkocht. Wat een heerlijk boek. Veel verhalen spelen zich af in een klein dorp en ik kon me helemaal inleven als de hoofdpersoon naar het winkelcentrum ging. Dan dacht ik altijd:
“ O, als wij toch kunnen verhuizen, dan kan ik dat ook” of ze ging naar de boekwinkel of een koffietentje, en dan zag ik mezelf dat ook doen.
Wij wonen ook echt in een dorp, tenminste, zo noemen veel mensen uit Almere Haven hun stadsdeel.

Het was dus een heerlijk boek voor mij en ik heb het veel gelezen.
Nu heb ik het weer gepakt, want ik wil weer even genieten van de winterperiode waar ze over schrijft.
Lekker met een kop koffie of thee, iets lekkers erbij, de kaarsen aan, ik ga genieten!


19 opmerkingen:

  1. Wat een fijn boek, alleen al de titel! Ik noem de binnenstad van Deventer ook altijd een dorp op zich.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga het eens opzoeken. Uit jouw beschrijving lijkt het me een mooi boek. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn hè, even helemaal wegduiken in een boek met iets lekkers erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die heb ik ook! Gewéldig om heerlijk in weg te duiken. Weet je wel, dat ze ook een site heeft, waar ze de verhalen voorleest? Dat is helemaal een aanrader: heel rustig gelezen, je wordt er heel zen van. Ik heb het een tijdje gedaan, toen ik moeite had met inslapen. Probeer ook maar eens…..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is met deze donkere dagen ook wel zo fijn om wat tijd voor jezelf te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je het al zó vaak hebt gelezen moet het wel heel mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja lekker met een boek en niets hoeven. Geen moeite mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 34 jaar geleden werkte ik in Almere Haven.
    Toen was het nog echt een dorp, dat los leek te zijn van de andere wijken.
    als je dan de brug bij Muiden over kwam dan zag je nog eindeloze koolzaadvelden.
    ik zal die aanblik nooit meer vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Altijd fijn als je zo kunt genieten van een boek. Keer op keer lezen, dat heb ik dan ook wel eens.
    Gezellig als je in een soort van dorp woont terwijl het een stad is.
    Dat heb ik hier ook hoor. Lunetten en een dorp in Utrecht stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik nem net aan een dikke pil begonnen die ik echt voor de kerstdagen heb bewaard, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb net een hele dikke pil uit. En nu grijp ik ook terug naar iets makkelijks. Een ouwetje: Claudia en David, van Rose Franken. Ik snap je dus helemaal, dat is zo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat klinkt echt heerlijk zeg! Ik ga het meteen reserveren in de bieb. Ik heb wel zin in zo'n prettig boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mocht je mijn reactie op jou bij mij niet lezen:
    Ik ben in IJmuiden geboren 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goed idee om het boek er weer bij te pakken, gezellig.
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Niks fijner dan je prettig te voelen bij een goed boek,thuis in je eigen vertrouwde en met deze dagen sfeervolle kamer met kaarsen en lichtjes en daarbij mag iets lekkers zeker niet ontbreken.
    Geniet er van!
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn toch een goed boek, de storm buiten, en lekker warm binnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Genieten van een mooi boek, dat is echt tijd voor je zelf.
    Fijne en gezellige feestdagen gewenst
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk ... een boek en iets lekkers erbij.
    De voorkant heeft zo'n lief karakter. Lijkt me een mooi boek.

    BeantwoordenVerwijderen