maandag 10 april 2023

QUILT VOOR NEO

Ik had jullie beloofd om te laten zien hoe ik de quilt voor Neo maak.
Hierbij de uitleg met foto's.
Eerst leg je het middenstuk (hier een dier) op de plek waar je het hebben wilt. Ik gebruik hier rastervlies voor. Dat is vlies met ruitjes, zodat je netjes op de lijnen kunt naaien. 
Dan leg je de eerste stroken langs de zijkant, speld ze vast en dan naai je ze van boven naar beneden vast. Ik doe dat op de achterkant omdat je daar de lijnen beter ziet.
Daarna vouw je de stroken om.  

Dan speld en naai je de volgende stroken.
































En zo ga je door tot je klaar bent.
Ik bedenk per strook wat, waar en welke kleur.
Dat is heel leuk, maar soms ook ingewikkeld.
Toch lukt het me goed.
















En als je maar lang genoeg door gaat, komt er vanzelf iets moois tevoorschijn. Ik vond het niet leuk om alle blokken hetzelfde te maken, dus ik heerlijk zitten rekenen, nadenken, snijden en naaien.





















Het eerste blok is af. Nu nog vijf te gaan.





















En voor zo'n lief koppie doe ik het graag.


17 opmerkingen:

  1. Leuke quilt! En een heel lief koppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er mooi uit! Neo heeft al een bijpassende sweater aangetrokken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig de quilt, en Neo kijkt zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twee droppies. En de leukste is... Neo!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er geweldig uit, Neo en de quilt in wording!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het blauwe blok ziet er al spannend uit. Neo heeft er een speciale trui voor aangetrokken zie ik. Leuk. Fijne dag. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Neo is nu al verliefd op zijn quilt, dat zie je zo.
    Nou ik ben verliefd op die giraffe met haar kindje. Zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat wordt een mooie quilt, Neo is er nu al blij mee zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om je maakproces te zien!
    Mooie kleurencombinatie.
    Heerlijk koppie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi de uitleg die jee bij geeft Mieke, en wat is dat eerste
    blok al PRACHTIG geworden. Neo zal wel door het dolle zijn dat hij zo'n prachtige quilt krijgt, zo schattig dat lieve snoetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aan het shirt te zien is hij dol op dieren. Wat een schattig joch en wat krijgt hij een supermooie quilt !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtige quilt voor een heel lief jongetje. Dat doe je toch met veel plezier.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is handig om ruitjesvlies te gebruiken! Het ziet er top uit, Mieke... Dat spelen en rekenen is je wel toevertrouwd.
    Wat een leuke foto van Neo met de quilt in wording!

    BeantwoordenVerwijderen