zondag 16 april 2023

EEN BIJZONDERE DAG

Vandaag zou mijn moeder jarig zijn. Maar niet alleen mijn moeder, ook haar moeder ( mijn oma) zou vandaag jarig zijn. En ook háár moeder, dus mijn overgrootmoeder zou vandaag verjaren.
Wat bijzonder hè. 
Dat vond men toentertijd ook, er stond zelfs een stukje over deze drie jarigen in de krant.





















Ik vind het ontzettend jammer dat ik op de twaalfde ben geboren, want wat zou de zestiende leuk geweest zijn.
Maar dan zou ik misschien niet Mieke heten. En ik ben erg blij met mijn naam. 

25 opmerkingen:

  1. Wat een bijzonder verhaal Mieke. Leuk dat je dat krantenbericht nog hebt en die mooie foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel heel bijzonder! En zo grappig, want behalve dat we groene ogen delen, delen we ook een beetje deze bijzonderheid: mijn moeder en oma waren op dezelfde dag jarig in juni. En mijn zoon en ik zijn op dezelfde dag jarig in april. Maar drie generaties, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel bijzonder. Ook een mooi eerbetoon dat jij er aandacht aan besteedt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog van harte met je eigen verjaardag, maar hoe bijzonder is dit! Ze zullen zelf ook in spanning hebben gezeten tegen de tijd dat je oma uitgerekend was! En dat dan de krant langskomt en je foto erin staat….

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat bijzonder Mieke. Ook leuk dit blogje! en het stukje in de krant. Een prachtig portret!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bijzonder verhaal Mieke, mooie foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is zeker bijzonder! En wat een geweldige foto ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat bijzonder! En ook dat jij toch bijna jarig bent op die dag. Ik heb aan je gedacht, maar het is me niet gelukt om iets op te sturen. Geniet van je zondag. X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi dat je die foto nog hebt. Ja, die namen dat was wat vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen

  10. Heel bijzonder Mieke. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu begrijp ik het !

    Gr Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och ja Mieke, dit is zeker heel bijzonder en wat een prachtige foto heb je daar nog van zeg, om te koesteren!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel bijzonder, ook dat je het krantenknipsel nog hebt.
    Vierden jullie die verjaardagen allemaal bij overgrootmoeder thuis?
    Nog van harte gefeliciteerd ook met je eigen verjaardag.
    Ik vond het als kind maar onhandig dat mijn moeder en haar broer waren getrouwd met partners die op dezelfde dag jarig waren , hadden ze daar nou niet op kunnen letten dacht ik toen ik heel klein was😂

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel bijzonder die 3 jarige op rij allemaal op dezelfde datum.
    In onze familie komt dat ook twee keer voor, maar dan met 2 generaties. Waarom zou je dan geen Mieke hebben geheten als je op de 12de geboren was?
    Prachtige foto trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat bijzonder zeg! Terwijl ik las, dacht ik: Mieke is net een paar dagen te vroeg geboren. Even later schrijf jij het zelf ook al ;-) Goed bewaren dat prachtige krantenknipsel. Het ziet er al zo oud uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is zeker bijzonder! En wat leuk dat je het krantenknipsel nog hebt, iets om zuinig op te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is bijzonder, 3 generaties op 1 dag jarig. Ik ken alleen maar 2 generaties, ook in mijn eigen familie. Leuk dat het krantenartikel bewaard is gebleven. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit is toch prachtig. En dan die foto en dat krantenbericht, echt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat geweldig leuk !
    Prachtig die oude foto en dan nog het krantenbericht, mooi.
    Goed bewaren zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel bijzonder Mieke. Leuke foto en dat je het krantenbericht nog hebt. En nu op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ontzettend gaaf zeg... En dan ook nog dat oude krantenbericht. Had je anders Thea geheten o.i.d.?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat hoor of lees je niet vaak drie generaties op dezelfde dag jarig. En een kranten bericht uit Velsen. Dat doet mij toch wel iets met een Moeder die daar ooit geboren is.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel speciaal dit! Onze zoon is tegelijk jarig met zijn tante en haar opa. Onze jongste kleindochter is geboren op de geboortedag van mijn schoonmoeder. Ook apart, maar niet zo apart als de drie verjaardagen in jouw familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie foto en dan ook nog eens zo'n bijzonder verhaal erbij!

    BeantwoordenVerwijderen