donderdag 12 januari 2023

STEEKPROEVERIJ

Het Quiltersgilde biedt leden en niet-leden de mogelijkheid om mee te doen met de Steekproeverij.
Een online challenge voor iedereen die van lapjes en draadjes houdt.
Ik heb me meteen aangemeld, want het leek me een leuke uitdaging. Cherilyn ken ik uit mijn tijd bij QuiltPlus waar ze ons een tijdje begeleidde.
Na aanmelding kregen we een materiaallijst. Het meeste wat er op staat heb ik, maar een linnen lap had ik niet.
Bij de kringloop vond ik een laken van ( echt ?) linnen. Er lag ook een leuk houten klosje met zwart garen. Dat hebben we ook nodig.
Natuurlijk hebben we meer nodig, maar ik zal laten zien wat we iedere keer doen, dan zie je vanzelf welke materialen we gebruiken.
Verder had ik een boekje met borduursteken nodig , dat kocht ik bij Tweedehandswerk.





















Ik ben er klaar voor.

16 opmerkingen:

  1. Proeven aan nieuwe dingen zorgt voor inspiratie! Het begint al zo fijn met het bij elkaar zoeken van de materialen… veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Mieke! Ik zie steeds vaker gratis online workshops en challenges...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor. Helaas kun je je nu niet meer inschrijven..... dus ik kijk graag bij jou mee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat spannend, Mieke! Ben heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannend hoor, lijk me echt iets voor jou.
    We zien het allemaal op je blog natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga ook zeker meedoen, eerst even de vakantie tot een goed einde brengen.... De meeste spullen heb ik wel in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je meedoet. Ik heb er even over nagedacht, maar ik moet nu even niet teveel willen. Ik ga genieten van jouw vorderingen. Is het linnenlaken niet te fijn van structuur? Wordt goed kijken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Mieke wat leuk, echt wat voor jou. Ben benieuwd !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je dat gaat doen. Veel succes daarmee.
    Gr. Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk Mieke
    Ik doe ook mee, en heb een boekje met van 60 jaar oud met 450;borduursteken. Heb ik al veel plezier van gehad ,
    Maar een materiaal lijst heb ik nog niet gekregen!
    Hopelijk komt die nog ?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk hè die Steekproeverij, ik doe ook mee. De meeste materialen heb ik wel in huis, ook een boekje met een heleboel steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg leuk Mieke, ben heel benieuwd wat voor
    moois je ons allemaal gaat late zien. Het is net als
    de Challenge die op de blog bij Conny vermeld stond,
    ook vijf dagen van 30 minuten vanaf de 16 e januari,
    Spannend hoor, leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je maakt me niewsgierig. Ik blijf je lezen natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het leuke aan zo'n challenge vind ik altijd dat je samen met hetzelfde bezig bent. Elkaar ondersteunen en inspireren.
    Mooie kringloopvondsten. Veel plezier. Leuk om hier te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen