dinsdag 17 januari 2023

STEEKPROEVERIJ 1

Gisteren startte de Steekproeverij. Een gratis online evenement van het jarige Quiltersgilde. Dit wordt gegeven omdat het gilde 40! jaar bestaat. En is voor iedereen die van draadjes en garen houdt. Nou, dat zijn veel mensen, want ruim 1.100 mensen hebben zich aangemeld.
Cherilyn Martin gaat ons begeleiden. 
Toen we de materiaallijst kregen wat dat een leuk moment op Facebook want het was een lijst die veel reacties opriep, variĆ«rend van “leuk” tot “oei, verf? “
Hier een foto van alles wat ik bij elkaar zocht.
















Gisterochtend kregen we een mailtje met daarin een linkje naar een video van Cherilyn. Als eerste vertelde ze ons wat te doen. Het leek simpel, maar was toch een kwestie van fantasie en opletten.
Ik kon gisteren niet meedoen en ging vandaag aan de slag.
Met zwarte verf en allerlei materiaal moesten we afdrukken maken op papier.
Ik heb op de foto’s het materiaal neergelegd wat ik gebruikte. Altijd handig om te weten. Als de verf droog is, zal ik het er nog opschrijven.

























Het is de bedoeling dat we patronen gaan maken en accenten aanbrengen met tekens. Dat klinkt toch heel interessant?!
Morgen deel twee. Ik heb er zin in!

15 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd. Blijf het volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker leuk om mee te doen, ook ik ben al begonnen…

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Mieke. Geweldig dat je de kameel ook als stempel gebruikte! Een leuk begin. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Mieke. Gisteren keek ik eens op die site en dacht dat wil ik ook wel doen. Wilde me aan melden en dat kon dus niet meer. Jammer. Daarom heel benieuwd wat je allemaal gaat doen. Deel maar veel. Groet TinekeD.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer, geen lid meer van het Quiltersgilde. Ziet er hartstikke leuk uit en jullie hebben een geweldige juf. Heel benieuwd hoe het allemaal verder gaat, veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg interessant. Ik ben benieuwd hoe nu verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk al die verschillende afdrukken, ik ben ook begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel materialen ik ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Natuurlijk ga ik dit volgen, interessant !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Spannend is dat, wanneer je niet weet hoe het verder gaat. Leuke voorwerpen gebruik je met het verven. Succes. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk, al die materialen waar je mee tamponneert

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Best spannend Mieke, welke opdracht heb je vandaag gekregen, dat krijgen we vast morgen te zien.
    Zelf ben ik ook begonnen maar dan met textiel.
    Vandaag heb de lapjes voorbereid en morgen ga
    ik ze beschilderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alleen het woord 'steekproeverij' vind ik al enig! Tjonge, wat een leuk gebeuren en dan met zoveel mensen.
    Leuk om dit via jouw blog te volgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk dat dit zo georganiseerd wordt en wat een boel aanmeldingen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk om met zo velen mee te doen.
    Mooi gezicht al die verschillende afsrukken.

    BeantwoordenVerwijderen