maandag 23 januari 2023

NIEUW- ZEELAND

Over drie weken vertrekken we naar Nieuw Zeeland.
We zijn volop aan het voorbereiden, want wat neem je wel en wat niet mee? Zijn alle papieren in orde?
Er komt heel wat bij kijken, maar gelukkig gaat alles voorspoedig.
Natuurlijk neem ik iets te handwerken mee op reis. Maar wat? Hexjes, nee, die maak ik al genoeg.
Iets van paper piecing zoals de vorige keer? Nee, ook niet leuk.
Ineens wist ik het: going round in cirkels. Ik maakte er al een paar in de vakantie en het lijkt me leuk om weer wat mee te doen.
Dus knipte ik 16 vierkantjes van vulling.
Op de achterkant tekende ik de maat en een kruis zodat ik weet waar het midden is.






















Natuurlijk heel veel stofjes, zodat ik lekkere keus heb. Ik heb wel wat adressen van quiltwinkels in mijn lijstje staan.


















En garen en knoopjes. Hoewel ik eigenlijk hoop veel kleine dingetjes te vinden of te krijgen om te gebruiken.






















Het schaartje gaat in de koffer. Vorige keer had ik het in mijn handbagage. Zó dom. De reactie bij de douane was alsof ik een bom bij me had. De douanier wilde het niet eens uit mijn tasje pakken maar zijn chef vond dat hij het moest doen, want hij had het gezien. Ik dacht nog even: die jongen ziet nooit meer iets, want hij was echt heel erg bang. Vreemd hoor. Maar dat gaat me nu niet meer gebeuren.

19 opmerkingen:

  1. Wat leuk Mieke en wat ben je weer veel van plan om onderweg te doen. Een hilarisch verhaal, lachen als ik het lees, maar daar ter plekke was het dat vast niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi vooruitzicht. Nog maar drie weken en dan..... Wat neem je veel spulletjes mee. Weet dat er heel veel vintage en 2e handswinkeltjes zijn in NZ. Ik kocht ook wel oude kleding/lapjes die ik dan weer kon gebruiken. En je schaartje in de koffer, ja dat is wel "verstandig" . Groet, TinekeD.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een leuk idee om daar mee aan de gang te gaan. En dan ter plekke op zoek naar aanvullende knopen en lapjes!
    Misschien vind je heel bijzondere knopen…
    Die reactie op het schaartje was wel heel extreem. Misschien werkte hij nog niet zolang bij de douane?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een geweldig leuk vooruitzicht! En wat een giller van die douane beambte! Maar je bent nu goed voorbereid .. echt heel leuk je lapjes en andere materialen!,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op knopenjacht in een ander land, zo leuk. Gaan jullie daar rondreizen met een camper? Nu al benieuwd naar je verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat spannend Mieke! Leuke voorbereiding op de reis, al die lapjes en dingetjes. Je zult er vast in NZ wel meer vinden! Wat een verhaal van het schaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat spannend om weer naar Nieuw Zeeland te gaan.
    Natuurlijk gaan er dan lapjes mee.
    Als je zou willen handwerken in het vliegtuig kan het "gevaarlijke" schaartje natuurlijk niet mee in je handbagage.
    Er zijn wel andere dingetjes in de handel waarmee je draadjes kunt afknippen, van die ronde dingetjes met minimesjes. Je weet vast wel wat ik bedoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk vooruitzicht . Leuk werkje neem je mee

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi vooruitzicht. Voor onderweg moet je altijd iets te doen meenemen, ook al komt het er soms niet van. Leuk dat je weer Going Round Cirkels gaat maken. Wat een verhaal van dat schaartje. Nagelknippertje voor de draden, maar waarmee je onderweg de stofjes op maat moet knippen. Je vindt vast een oplossing. En ik denk dat je in NZL wel aanvullingen koopt / vindt. Succes mer de voorbereidingen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig, wat een heerlijk vooruitzicht Mieke, goed idee
    van je om alle spulletjes voor de Going Round Cirkels
    mee te nemen, dat zijn van die heerlijke handzame werkjes die niet teveel ruimte in nemen. En heel leuk zijn om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Spannend zo'n verre reis, succes met de voorbereidingen. Je schaartje verhaal doet me denken aan een vliegreis die we lang geleden naar Turkije maakten. Mijn man rookte nog pijp en had een klein pijpje in zijn broekzak zitten. Bij de Douane dachten ze dat hij een pistool in zijn zak had en brak de paniek uit, hij moest
    apart staan en werd gefouilleerd en toen moesten ze lachen en riepen luidkeels "een pipo, een pipo"!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, dat is een handig en leuk werkje om mee te nemen. Succes met de voorbereidingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk om weer op reis te gaan: geniet ervan! En wat je wel mee mag nemen: lees even op https://laurasquiltatelier.nl/ik-ga-op-reis-en-neem-mee/
    dan ben je goed voorbereid! Nooit problemen gehad onderweg...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is een hele vliegreis! Maar hadden jullie daar nu familie wonen?
    Ik begrijp dat je graag iets mee wilt nemen qua hobby, het is ook heerlijk rustgevend om daar mee bezig te zijn.
    Het ziet er veelbelovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk vooruitzicht, fijn dat weer kan. Wij trekken in maart door Laos en Cambodja, ook zo'n zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Succes met de voorbereidingen. Zo'n heerlijk vooruitzicht, ben gewoon een beetje jaloers. Een beetje maar hoor, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een vrolijke verzameling neem je mee. Dat schaartje, tja... beter maar in de koffer idd. Je wilt niet op je geweten hebben dat een douanier er nachtmerries van krijgt of zo ;)

    BeantwoordenVerwijderen