dinsdag 9 augustus 2022

BOSSCHE QUILTS EN SUMMERSCHOOL

Zondag was er Summerschool bij Bossche Quilts en Meer. Het leek me leuk om mee te doen, dus we stonden vroeg op om naar het zuiden af te reizen. Jeroen ging mee want hij vindt het altijd gezellig daar en wilde ook Den Bosch wel weer eens in.
Toen we aankwamen stond de koffie en gebak al klaar, wat een heerlijke ontvangst. Bedankt, Janet.
Ik had voor iedereen een aardigheidje gemaakt, een hoesje om zakdoekjes in te doen.




Na de uitleg van Wietske gingen we aan de gang om een Blokkenboek te maken. 
Dit is een boek met “ bladzijdes” van flanel waar je de losse onderdelen van een blok in kunt bewaren. 
Wat was het gezellig om met zoveel mensen aan hetzelfde te werken. Alles was goed voorbereid, voor ieder stond een tas met stof, het patroon en nog wat benodigdheden klaar. 





















Onder deskundig toezicht van Patricia gingen we aan de slag. Voor mij was het iets te veel handwerk en ik ging Wietske maar even helpen met de lunch. Konden we ook even bijpraten over wat ons zoal bezighoudt.

Na de lunch ruilden we van plek en werd het tijd voor de naaimachines en lockmachines.





















Ook hier was alles goed voorbereid en langzaamaan kwamen de blokkenboeken af.
Hier zie je, hoop ik, wat de bedoeling is van dit boek:



Mijn hexjes zijn uit de plastic zakjes en liggen nu keurig bij elkaar, klaar om aan elkaar gezet te worden. Daar ben ik trouwens druk mee bezig.
Na afloop bleven nog een aantal mensen achter voor de “Chinees” die Herman besteld had.
Gelukkig gaan er veel makke schapen in een hok en lieten we ons alles lekker smaken.






















Herman en Wietske en Patricia, bedankt voor de supergezellige dag. En de dames en heer die meededen, jullie ook bedankt voor een hele leuke dag. Ik ben erg blij met mijn boek!

18 opmerkingen:

  1. Gezellig zo met zijn allen bezig te zijn. Handig zo’n blokkendozen. Ik had de foto van jou al voorbij zien komen. Ga je de voorkant nog versieren of blijft het zo? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lekker creatief dagje, gezellig hoor, en een mooie map voor je hexjes- project.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig en inspirerend, zo veel creatievelingen bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dag was dit! Genieten op allerlei manieren, en met een mooi boek naar huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat jij er ook bij was. Heb het al gelezen bij Wietske op het blog.
    Heel wat voorbereidingen zijn er aan vooraf gegaan, dus alles ging prima, dat is hun wel toevertrouwd.
    Leuk en handig blokkenboek, maar een blok er in bewaren terwijl het nog losse stukjes zijn gaat denk ik niet.
    Dan plakken de stukjes ook vast aan de achterkant van de vorige bladzijde denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gewoon een lapje of zakdoekje erop, Floor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was een heerlijk dagje, denk ik. Zo'n blokken boek is handig! Meestal spelt ik alles op een losse doek, maar die moet ik dan weer opvouwen.
    Gezellige afsluiting van de dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daar ben ik weer. Terug van weggeweest. Even bijlezen in blogland. Dit blogbericht is een gezellig begin ...
    Jouw verhaal klinkt als een heel fijne dag. Fijn om samen met Jeroen naar het zuiden te reizen. Leuk om samen met "metgezellen" een dag zo creatief bezig te zijn. Gezellig samen eten maakt het dan helemaal af. Het boek ziet er handig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een al gezelligheid zo samen te werken aan een mooi
    project, en ook een heel handig project. Het ontbrak jullie aan niets als ik het zo bekijk en goed georganiseerd allemaal. Een dagje met een gouden rand!!!
    Mooie de cadeautjes die je voor iedereen hebt gemaakt Mieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk verslag!!! Lief van je en zo superleuk dat we elkaar weer gezien hebben. Tot de volgende keer maar weer en een dikke kus voor Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit ziet er uit als een hele leuke dag en bovendien ook nog heel creatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben weer even in blogland, bij gelezen.
    Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad, best een flink reisje.
    Mooi en handig zo'n blokkenboek Groetnis Anie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er gezellig uit, samen bezig zijn en dan ook nog lekker eten, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat gezellig Mieke en wat attent om een kleinigheidje voor iedereen te nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad. En je was het dus inderdaad niet, op de fiets in Spakenburg, je was in Den Bosch. Ik was er twee dagen later, op de terugweg naar Limburg, onze dochter woont in Vught en dat ligt tegen Den Bosch aan.

    Nou goed, je hebt in Spakenburg een dubbelgangster rondfietsen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo tof voor je! Els (DDFZ)

    BeantwoordenVerwijderen