maandag 25 april 2022

QUILTERSGILDE

Donderdag was de ledenvergadering van het Quiltersgilde. Dit is de Nederlandse vereniging voor quilters.
Een leuke, moderne en grote vereniging. Ik ben al heel lang lid, en toen ik in 2003 stopte met werken, werd ik bestuurslid. Dat bleef ik vijf jaar en in die jaren heb ik heel veel geleerd. Niet alleen over quilten, maar ook over besturen, PR, adverteren, winkels bezoeken en beurzen opbouwen. Tentoonstellingen, zelfs een hele grote tentoonstelling met Amerikanen, organiseren. Kortom, een vereniging die ik nog steeds een warm hart toedraag.
Nu we eindelijk weer echt naar elkaar toe kunnen, kwam de ledenvergadering als een heerlijk uitje. Eerst de zakelijke, maar belangrijke onderdelen van de agenda. Het bestuur heeft zich werkelijk weer uitgesloofd om alles sluitend te krijgen. Dus na een groot applaus kon het officiële deel afgesloten worden. Daarna werd er afscheid genomen van twee bestuursleden, Inge en Marina. Beiden hebben veel werk verzet en werden terecht in het zonnetje gezet.
Toen was het tijd voor de lunch, je zou er bijna lid voor worden, zo heerlijk als die altijd is.
Na de lunch was het tijd voor het leuke deel van de dag, Gert kwam.
Gert is een enthousiast quilter en verteller en hij had een leuk en goed verhaal over zijn liefde voor het quilten. De quilts die hij mee had, waren stuk voor stuk prachtig, maar ik had vooral aandacht voor deze quilt: DE hexjes van Brigitte. Hij schrijft er regelmatig over op zijn blog: Real Men Stitch and Sew.























Heel leuk om de quilt eens in andere kleuren te zien.
Prachtig hè. 




























Van Marina kreeg ik deze foto: Mieke in actie.

Het was een zeer geslaagde dag. En ik groet de dames die mijn blog lezen en met wie ik een leuk gesprek had.

14 opmerkingen:

  1. Ik zag bij de hexjes stofjes met afbeeldingen die ik ooit in Frankrijk kocht op de markt.
    Mooie quilt, wat leeft dat toch nog steeds.
    Schitterend Mieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie actie foto. Dat is altijd zo leuk, ook al gebruik je hetzelfde quiltpatroon de quilts worden altijd anders.
    Ik ben nog nooit naar een bijeenkomst van Quiltersgilde geweest. Eerder kon het nooit door mijn fulltime baan en nu kom ik er op een of ander manier niet aan toe. Fijne dag. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie en bijzondere quilt! Leuk en interessant zo’n ledendag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, zo'n ledendag met gelijkgestemden! Prachtig werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij heeft een bijzondere smaak .

    Gr Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om zo’n dag bij te wonen, ik heb het ooit ook eens gedaan. En wat een mooie actiefoto van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben ook al heel lang lid van het Gilde, maar nog nooit naar de ledenvergadering geweest.
    Leuk dat je Gert hebt ontmoet, die bij ons in Utrecht lang in de quiltwinkel heeft gewerkt.
    Hij kan inderdaad lekker vertellen en is heel enthousiast.
    Zou het leuk zijn hè, als we een man hadden die ook zou quilten, lijkt me zo gezellig om dat samen te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was dus een geslaagd geheel. Bijzondere quilt met die afbeeldingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat klinkt als een heel fijne dag!
    Mooie actiefoto van jou ;-)
    De quilt is prachtig. Mooi met die grote stukken stof met print binnenin de hexjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fantastische TOP dag Mieke, heerlijk dat dit weer
    allemaal mogelijk is. Heel bijzonder om deze quilt nu eens
    op een totaal andere manier te bekijken, het worden allemaal
    persoonlijke quilts door het gebruik van totaal andere stoffen.
    Zo leuk die foto hoe jij op allerlei manieren de mooiste foto's maakt.
    Enig die knalgele trui met geel in de schoenen en biesjes met geel
    aan de broekspijpen Een hippe dame ben je, 👍

    En je Mola worst ook prachtig, die post had ik even over
    het hoofd gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk zo'n dag, fijn dat het weer kon. Wat een prachtige quilt, een waar kunstwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel voor je leuke en kleurrijke verslag. De foto's zijn ook erg leuk geworden. Het was een gezellige en geslaagde dag, leuk je ontmoet te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben kort lid geweest, maar toen ik stopte met quilten ben ik geen lid meer. Gert maakt altijd mooie quilts. Je ziet ook dat hij daar ook echt lol mee heeft. Je actiefoto is leuk om te zien en dat is ook een mooie quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig kleden om te zien. Leuke actie foto heb je daar staan. Ik vin quilten heel mooi om te zien. Je hebt maar druk mee om foto's te maken. Hij hangt er. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen