dinsdag 19 april 2022

FLORIADE

Misschien hebben jullie het gemerkt: de Floriade is in Almere.
Inwoners  van Almere konden met korting een Floriadepas kopen. Dat deden we, en zaterdag gingen we er heen.
Het is bij ons vandaan nog geen kwartier fietsen, dus dat is fijn.
Bij de entree moest ik even slikken, bakken vol hyacinten, de plant waar ik echt niet tegen kan. Maar het viel mee.
















We konden meteen naar binnen en als eerste zagen we heel veel tulpen.






















Dit is het beeld Beehold van Florentijn Hofman. Gemaakt van 10.000 bijen van Cortenstaal.






















Er schijnen 100 niet vrolijke bijen tussen te zitten en een bijenkoningin. Daar ga ik volgende keer naar op zoek.
Natuurlijk gingen we ook in de kabelbaan, dat hadden we een paar maanden geleden al eens als uitje  gedaan. Dat vond ik toen geweldig, nu viel het me niet mee.























































We vonden het geweldig. Natuurlijk moet er nog het een en ander opkomen, groeien en bloeien.
Dat zullen we de volgende keer vast wel zien. Dan willen we ook de paviljoens bekijken.
Maar na drie uur rondlopen vonden we het wel genoeg. 

17 opmerkingen:

  1. Leuk dat jullie op de fiets naar de floriade kunnen gaan. Waarom viel het nu niet mee?
    Vind jij hyacinten ook zo stinken oftewel veel te veel aanwezig voor wat de geur betreft?
    Jullie hadden in ieder geval goed en zonnig weer. Dat is dubbel genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, Mieke. Wij zijn ook vast van plan een keer te gaan. Dat beeld van die bijen met die vrolijke... echt zo leuk. Zoek ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk, zo dichtbij! Ziet er mooi uit! Dat bijenbeeld vind ik geweldig, je moet echt een keer terug om te zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat jullie naar de Floriade zijn geweest, en zo lekker dicht bij huis.
    Na 3 uur lopen nog niet alles gezien? Dat is het wel heel erg groot.
    Vraag me af waarom je de kabelbaan deze keer niet zo leuk vond.
    Misschien erge hoogtevrees?
    Inderdaad nog een beetje kaal allemaal, maar het zal nog wel even blijven en allemaal uitlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te lezen, wij moeten de pas ook nog ophalen en dan gaan we eens kijken wat het geworden is.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi beeld met die bijen.
    Heerlijk zo’n evenement vlak bij de deur. We gaan er vast meer overlezen en misschien zelf zien.
    Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag het al, de Floriade in jou stad! Wat fijn dat je er zo dichtbij bent! Ik was graag een dagje gegaan, maar helaas niet haalbaar nu .
    Geniet ervan deze zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er nu al leuk uit Mieke, met al die bloemen! Handig dat je een pas hebt, dan kan je meerdere keren gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat jullie gegaan zijn!
    Zo dichtbij en zoveel te zien. De moeite waard zo te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb hier nog steeds een magneet hangen op mijn magneetbord van toen we in 2012 daar waren.
    Altijd weer mooie en verrassende dingen zijn er te zien.
    Jij boft maar dat jullie er zo dichtbij wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het lijkt mij prachtig om daar rond te lopen en alles te bekijken.
    Een paar goed schoenen zijn belangrijk als ik jou blog lees.
    Toch leuk om met regelmaat te kijken hoe alles veranderd.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vorige week zag ik een stukje Floriade op tv, maar ik ga er niet heen.
    Tja, jullie wonen er zò dichtbij.. en wat leuk dat jullie korting kregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh heerlijk Mieke, zoveel moois zo dichtbij, en met zo'n
    pas kan je regelmatig een paar uurtjes gaan genieten.
    Prachtig beeld trouwens, ben benieuwd of je een volgende keer
    de bietvrolijke en de koningin kan vinden.
    Ben je allergisch voor hyacinten of wordt je duizelig van de
    penetrante geur?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn Mieke, dat ik aan jouw hand mee kan wandelen en genieten van de Floriade. Het is te ver en te vermoeiend om er zelf naar toe te gaan. Het bijenbeeld met een vrolijk bijtje is een prachtige binnenkomer. Ben benieuwd wat je ons de volgende keer laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een bofferds zijn jullie, de Floriade zo dicht bij. Het zier er mooi uit. Wij hebben zover ik me kan herinneren twee Floriades bezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk zo veel moois zo dichtbij!
    Fijn om daar vaker heen te kunnen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk Mieke, deze, vaak heel mooie, tentoonstelling in jullie eigen stad. Ik wil er ook heel graag heen. Met de tuinbouwschool was ik in Amsterdam in 1982. En in 1983 naar de IGA in München, ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen