vrijdag 14 januari 2022

HEXJES VAN KAFFE

Het is bijna drie jaar geleden dat ik met deze quilt begon. Klik hier.

En nu wil ik hem afhebben, want hij is zó mooi, die wil ik aan de muur hebben om van te genieten.
Maar voor het zo ver is, moet er een rand om. En bij een quilt van bijna 2 bij 2 meter is dat wel een ding.
Eerst maar eens een bies gemaakt en die er met de machine aangezet.





















En dan….. de achterkant van de bies naaien. Ik vind het altijd leuk om dat op de hand te doen, ook al is het veel werk.






















Als ik even doorzet is de quilt net voor Neo’s derde verjaardag klaar.
En dan liggen er nog twee op afwerking te wachten. Ik reken de NZL quilt niet mee.
En ik heb toch weer een leuke gezien, binnenkort meer.
O ja. Een paar jaar geleden las ik een boek over mensen ( uit Oost Europa?) die naar Canada / of Amerika emigreerden. De zus van de man van het echtpaar veranderde 's nachts soms in een wolf. 
Weet iemand van jullie welk boek ik bedoel? Ik weet noch de titel noch de schrijver meer. 

14 opmerkingen:

  1. Wat een ijverige tante ben je toch.
    Van jou krijg je energie !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha Mieke,

    jaaa... met de hand... precies, zoals de Amish doen!
    Tijd nemen... niet haasten...
    Dat doe je goed.

    helaas weet ik de titel van het boek niet.
    Maar je komt er vast wel achetr...

    Prettig weekend, Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn de kleuren prachtig! En net als jij zoom ik de bies er met de hand tegen. Een rustgevend werkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Maar dat krijgen we vast te zien, dus ik wacht af.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je het druk, Mieke. Het wordt ongetwijfeld weer prachtig. Ik heb even gegoogeld, maar ik heb dat boek nog niet gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, ik lees het al... Je bent niet te stuiten, Mieke!
    Maar dat is toch heerlijk, zo enthousiast bezig met je hobby...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een werk, maar wat wordt ie mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spannend hoor dat de quilt nu bijna af is.
    Wat is hij groot geworden! Dat zag ik nooit op de foto's.
    Ben heel benieuwd hoe hij uiteindelijk is geworden.
    Lekker genieten straks van die prachtige kleuren.
    Hopelijk herkent iemand je beschrijving van het boek dat je zoekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 2x2 is een grote lap, maar zal vast mooi zijn als het klaar is. Even doorzetten dus. Ben benieuwd welke quilts je op het oog hebt om te maken. Altijd ideeën voor als je zover bent. Heb ook nog geprobeerd iets te vinden over jouw boek. Was het Nederlands of Engels? Hopelijk vind je het boek. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo mooi weer. Knap hoor om de bies met de hand te doen. Wordt het wel extra mooi van.
    Aan de titel van het boek kan ik je helaas niet helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die voldoening als je het laatste steekje naait, heerlijk is dat, ik doe dat ook altijd met de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben je weer heerlijk enthousiast bezig Mieke, en het gaat
    je vast lukken om deze quilt voor Neo's derde verjaardag af te maken.
    Als jij dat is je hoofd hebt komt het helemaal goed!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het boek ken ik niet maar de quilt wordt prachtig, daar kan je bij jou wel op rekenen.

    BeantwoordenVerwijderen