woensdag 5 januari 2022

ARTALMERE

Gisteren (natuurlijk, helaas, weer) geen ArtAlmere.
Maar ik liet me niet kisten en besloot gewoon deze dag voor mezelf te nemen. 
Ik wilde graag iets afmaken, dat werd de NZL quilt. Ik begon er vorig jaar al mee, nu moest hij ineens af. En als je je dan maar gewoon eens flink kwaad maakt, is het na een dagje lekker af.
Eerst heb ik alles gestreken en recht gesneden.
Daarna de stroken aan elkaar naaien. Goed spelden, dan komt alles wel goed.





















En dan gaat het zo lekker, ik had echt de smaak te pakken.






















Toen was er zelfs nog tijd om de achterkant te maken.





















Morgen de vulling knippen en misschien ook wel rijgen??

20 opmerkingen:

  1. Ha Mieke,

    jou kennende wordt dit morgen gewoon afgemaakt.
    Jij gaat doorrrrrr!
    Dat vind ik altijd heel inspirerend.

    Fijn!
    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig! Mooi kleuren! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee om de dag toch te nemen en gewoon iets af te maken wat je al hebt liggen. Wat een ander kleurgebruik dan ik zou doen, en daarom vind ik het waarschijnlijk zo leuk om te zien en te volgen. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je mag jezelf natuurlijk nooit kwaad maken tijdens het beoefenen van jouw leuke hobby Mieke :-)
    Maar ik snap wat je bedoelt, eens lekker doorwerken zonder je te laten afleiden.
    Hoe komt het toch dat ik jouw werk en zeker deze prachtige quilt in wording zo mooi vind terwijl het zo heel anders is dan mijn smaak en wat ik altijd maak.
    Ben er helemaal weg van, zo fleurig en leuk gemaakt, en zo creatief.
    Dat is genieten als hij straks hangt.
    Succes met het afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi Mieke, al die verschillende blokken bij elkaar, zo lekker fleurig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om hiermee bezig te zijn, het wordt krachtig en fleurig!! Groetjes, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind hem leuk en fleurig. Wat ben je toch goed, Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel kleurig en gezellig, om even door te kunnen werken! Dit wordt weer een leue quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kleurcombinatie. Goed spelden? Rijg je niet voor het op de naaimachine gaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi Mieke.
    Weet je wat het is, jij durft gewoon met kleuren te spelen, top !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan me voorstellen dat je in een keer een flinke sprong wilt maken bij jouw NZL. Deze is ook te mooi om te laten liggen. Je vindt vast nog wel meer tijd om dit af te maken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja ..., heerlijk is dat hè... Gewoon een dag doen alsof je hobby je werk is en de hele dag ermee doorgaan en lekker ver komen!
    Ik vind het zo'n mooi geheel geworden, met al die terugkerende kleuren en vormen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk om dit allemaal te lezen Mieke, in gedachten zie ik je
    al met enthousiaste blosje op je wangen aan het werk. Het is
    echt een SCHOONHEID, net zo sprankelend als jouw karakter.
    De achterkant is er prachtig bij, ik denk ook dat je morgen
    gewoon in dezelfde modus verder gaat. Welke maat heeft deze quilt,
    op de foto vind ik het altijd een beetje moeilijk in te schatten.
    Wat zal jij heerlijk slapen vannacht na dit verregaand resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind de kleuren en de patronen echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat goed dat je lekker aan het quilten bent gegaan. Heerlijk zo'n dag!
    Een vrolijk geheel. Mooi hoe jij van al die verschillende kleuren en vormen één geheel weet te maken. Kunstig.
    Veel plezier met het afmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel verstandig om toch lekker zelf bezig te gaan. En wat een voldoening als het dan zo lekker opschiet (en zó mooi wordt). Je hebt vast de achterkant er al tegenaan....
    Veel plezier verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jij hebt er duidelijk plezier in. De quilt wordt prachtig met die heldere kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn bezig geweest, en een vrolijk kleurig quilt word het.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen