maandag 30 november 2020

ARTALMERE

In augustus konden we als ArtAlmere nog bij elkaar komen.
Marianne had bedacht dat we met inktense krijtjes zouden werken.
Hier lees je erover.
Ik moest het werkje nog steeds afmaken en dat deed ik deze week.
Van internet haalde ik een pauw die ik op de stof naaide.
Een beetje versieren met kralen deed wonderen.























Daarna werden het lijstje en tyvek geel geschilderd.































Je kijkt door de gaten naar de pauw, ik ben er blij mee.






















Natuurlijk maakte ik ook een kaart voor haar.
























Als reactie op de vraag waarom het tyvek vóór de pauw zit: Het is een driedimensioneel werkje.
De pauw zit achter het lijstje, de tyvek ervoor. Zo moet je het echt oppakken en door de gaatjes kijken om te ontdekken wat het is.
In het echt is het (natuurlijk) leuker dan ik op de foto kan laten zien.

23 opmerkingen:

  1. Ze zijn heel leuk geworden Mieke, soms kan je met een nieuwe techniek weer heel wat anders doen.
    Maar ik snap niet zo goed dat je dat lapje met de gaten over de pauw hebt geplakt. Zonder kan je de pauw toch veel beter zien? Je ziet dan de mooie achtergrond ook beter. Maar je hebt er ongetwijfeld een bedoeling mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Mieke,

    wat ben je toch geweldig bezig.
    Ik vind jou een echte professional! Schitterend werk...

    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt leuk, om zo met de inktende krijtjes te werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eens met Floor. Zonde om de pauw te verstoppen. De kaart is ook een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat vroeg ik me ook af Mieke, waarom verstoppen, maar er zal wel een rede voor zijn.
    Heel mooi en kleurig werk heb je weer geleverd !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jee, wat geweldig. Zo simpel en zo’n prachtig resultaat. Zoals in eerdere reacties opgemerkt wordt, waarom verstoppen. Maar misschien moet je het toch in het echt zien. Ik houd de techniek in gedachten. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg origineel, zo'n verstopte pauw en de kaart is ook mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je een kijkje kunt nemen door het op te pakken. Mooi geworden!
    De link werkt niet bij mij trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik denk wanneer we de pauw in het echt zien dat het een heel ander effect heeft. Jouw kaart vind ik zeker de max! Zo mooi. Ik stuurde je ook even een mailtje ivm de kubuspuzzel. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Grappig en leuk gedaan!
    Geeft veel mogelijkheden, 3d

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is een prachtig kleurrijk geheel geworden Mieke, en het
    lijkt me zeker verrassend als je het in de handen hebt je
    de pauw als het ware tot leven ziet komen.
    En de kaart die je voor Marianne hebt gemaakt is werkelijk
    PRACHTIG geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk Mieke, je bent een kunstenaar.
    Als ik dichterbij woonde kwam ik kijken en bij jou op les.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit heb je erg leuk gedaan. Best veel werkje om te doen. Wat ben jij echt creatief bezig om te doen. Knap gedaan. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow..., met stijgende interesse heb ik dit gelezen! En ik vroeg me natuurlijk ook meteen af waarom je deze prachtige voorstelling half verborgen hield. Gelukkig stond het onderaan erbij.
    Ik vind dit een leuke gecombineerde techniek en ga hem onthouden.
    Je kaart is ook beauty geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een waar kunstwerk(je).
    Mooi hoe je dit opgebouwd hebt, er over nagedacht hebt.
    Ook de kaart is heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tweede poging wat mailtje betreft. :-) Toch nog steeds je hotmail adres?

    BeantwoordenVerwijderen