maandag 8 april 2019

PARIJS

Ik was een paar dagen alleen naar Parijs.We komen al jaren in deze stad en ook al lang in hetzelfde hotel, om de hoek van het Gare du Nord. Dus een beetje vertrouwd was dat wel. Het was voor mij niet eng, wel een beetje spannend. Maar het is me heel goed bevallen.
Als handwerkster vond ik het geweldig leuk drie, voor mij nieuwe, winkels te ontdekken.
Eerst een leuk, klein winkeltje met veel haak/brei garen, band, boeken en allerlei hebbedingetjes.

Aan de overkant was deze quiltwinkel. Veel accessoires en veel traditionele stof. Deze winkel gaat eind juni sluiten. De concurrentie met internet is te groot. Dat betekent dat er geen echte quiltwinkel meer is in Parijs.
Daarna kwam ik in deze passage weer een leuke winkel tegen. Eigenlijk twee winkels: aan de ene kant verkopen ze heel veel soorten katoen en wol, echt heel veel, vond ik. En aan de overkant verkopen ze stoffen en alles wat een handwerkster maar gebruiken kan.

 
Toen ik daarna wat ging eten in een leuk restaurant, zag ik deze vloer en deze muur, ik zag er wel een borduurpatroon in.
 

15 opmerkingen:

  1. Ik vind het stoer van je !!! Leuk dat je werd geïnspireerd door de vloer, we zien het vast nog eens terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt je prima vermaakt. Die vloeren zijn leuk en een inspiratiebron.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt mij ook best spannend, maar wel erg leuk. En dan die winkeltjes, fijn om zo inspiratie op te kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stoer om alleen naar Parijs te gaan. Lekker op avontuur, echt girlpower!
    Maar één quiltwinkel in Parijs en die gaat ook nog sluiten??????
    Niet te geloven, daar zijn toch ook vast veel quilters?
    Op het internet kopen is toch niet zo fijn als in een winkel waar je de stofjes goed kunt zien en vast kunt houden.
    Gelukkig heb je het net nog op tijd ontdekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me heerlijk om in je eentje naar Parijs te gaan. Ga ik eens over denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je Frans spreekt is het best te doen, maar toch stoer om helemaal alleen te gaan. Ik kan geen Frans spreken, dus zou ik eerder naar een Spaanse stad gaan ;-) hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He wat leuk om dat te doen. Alleen naar Parijs geweldig toch ook al zie ik dat mijzelf nog niet doen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo Mieke, wat ondernemend van je. Leuke winkeltjes heb je ontdekt en je hebt er ook vast iets gekocht.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bof, zomaar alleen naar Parijs! Leuke dingen heb je ontdekt, best knap om in je eentje naar Parijs te rijden...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Mieke,

    wat geweldig!
    In je eentje naar Parijs.
    Ik zou het adres van het hotelletje wel willen hebben.
    Wie weet...

    Salut!
    Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En nog wel alleen naar Parijs geweest, lees ik nu! Je moet ook wel weten waar je moet zijn voor die leuke winkeltjes... jammer dat er zoveel verdwijnt. Maar waar niet?
    Ik denk dat je heel veel inspiratie hebt opgedaan...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap om dit in je eentje te ondernemen.
    Voordeel is dat je uren kunt struinen in mooie (handwerk)winkels zonder dat iemand op je moet "wachten" ;-).
    Mooie winkels laat je ons zien. Leuk om zo inspiratie op te doen.
    Die vloer en muur ... geweldig ... we zien ze vast nog een keer terug in één van je maaksels.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig dat je dit gedaan hebt Mieke! Ik ben ook wel eens alleen naar Parijs geweest, maar dan op bezoek bij mijn zusje die er jaren woonde ;-) Ik ben graag alleen, maar zou mij wat verloren voelen. En ik ben door allerlei gebeurtenissen in de wereld ook bang geworden. Dat was ik nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat gaaf! Knap van je!
    Schitterende tegels zeg...

    BeantwoordenVerwijderen