vrijdag 8 maart 2024

RECEPT VAN DE MAAND: TAGLIATELLE MET CHAMPIGNONROOMSAUS

Vandaag een heerlijk recept van Eatertainment.
Snel klaar, weinig ingrediënten en heerlijk.
Nodig:
Tagliatelle, wij nemen meestal 150 gram
300 gram gemengde paddestoelen
2 teentjes knoflook
Parmezaanse kaas (volgens het recept 50 gram, maar wij gebruiken meer)
Tijm
200 gram crème fraiche
Olie

Tagliatelle koken zoals op de verpakking staat.
De paddenstoelen in stukken snijden of scheuren en 10 minuten bakken in de olie.
Let op: niet te gaar laten worden.
Champignons en knoflook erbij. Daarna de crème fraiche, tijm en geraspte parmezaan. 





















Tagliatelle afgieten, beetje kookvocht bewaren voor als het te dik wordt, en door de saus doen.
En dan genieten maar.
Zien jullie het mooie bestek? Dat kreeg ik, denk ik, bij mijn Eerste Communie. Dus het is ruim 60 jaar oud. Manlief, kinderen en kleinkinderen leggen dit altijd voor mij op tafel. Niemand anders zal het gebruiken. Haha.





















De kaasrasp zag ik bij Marthy. Hij is echt superhandig.

22 opmerkingen:

  1. Mjammie, een lekkere romig pastagerecht! Wij eten van de week ook zoiets dergelijks...
    Dat besteksetje zal je wel dierbaar zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Ik houd van tagliatelle en heb dat al een tijdje niet meer gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heerlijk ook, ik zal het ook eens maken. Moet alleen een beetje rustig aan doen met de koolhydraten i.v.m. diabetes. Máár een enkel keertje kan wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt me heerlijk! Mooie foto's ook en wat leuk: dat speciale bestekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een recept voor ons. Bedankt Mieke en Jeroen want die laatste is tenslotte de kok. Handig hè, dat raspje. Ik ga er ook nog eentje voor het Franse huis kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yummie, dat lijkt me heerlijk! En wat een mooi bestekje is het, dat moet je in ere houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeh hier word ik blij van hoor! Alleen maar ingrediënten waar het water me van in de mond loopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt lekker en makkelijk te maken. Leuk dat je dit bestek nog steeds gebruikt. Mooie borden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt goed. Die moet ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ga ik ook weer eens maken. Heerlijk toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk recept en je eet meteen geen vlees. Ga ik maken. Fijn weekend Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Klinkt goed, leuk dat je dat bestek nog gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit lijkt mij lekker. Heerlijk al die recepten die voor bij komen.
    Fijn weekend.
    Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jammie, helaas had ik niet alles in huis anders hadden we dit vanavond al gegeten. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk recept Mieke, niet moeilijk en met groots resultaat.
    Zelf heb ik ook al jaren zo'n rasp, hel handig zijn ze aan tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die anonieme van 8 maart 12:01 dat was ik dus. Geen erg in gehad. Gebeurt als ik via mijn telefoon reageer, sorry :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk dit recept! Lekker eenvoudig en vol lekkere ingrediënten. Dit gaat hier thuis in de smaak vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk receptje wanneer je snel iets lekkers op tafel wilt zetten.
    Bedankt voor het delen,Mieke.
    Fijne zondag!
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen