vrijdag 17 december 2021

HEXJES VAN BRIGITTE

Ik schreef al eerder over het mooie boek van Brigitte en de quilt die ik eruit maak.
Nu ons appartement op orde is, is er weer tijd en zin om verder te gaan. Er liggen drie quilts die ik af wil maken, maar die moeten op de naaimachine. En daar heb ik niet altijd zin in.
En deze quilt wordt zo mooi, ik vind hem geweldig. 
Zo komen de cirkels :
En dan met boek erbij goed kijken wat ik moet doen. De gele hexjes zijn klaar en kunnen neergelegd worden.


















Dan de volgende hexjes aanleggen.
Wat een gepuzzel zeg. De witte hexjes die je hier in het midden ziet, liggen er alleen maar om te zien hoeveel andere er in moeten. Ingewikkeld allemaal, maar het lukt.
Ik moet nog heel wat doen, hier zie je wat ik nu ga doen, weer veel hexjes maken. Heerlijk!























Gewoon maar doorgaan. 
Hebben jullie iets waar je nu lekker mee bezig bent?

15 opmerkingen:

  1. Ik moest even heel goed kijken, maar ik geloof dat ik op deze manier nog nooit de hexjes heb zien gebruiken... In het midden een prachtige stof en daarom heen hexjes! Die boom is mooi, echt mijn favoriet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werk! Je moet wel methodisch te werk gaan. Fijn dat alles op orde is en je weer bezig kunt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er echt heel ingewikkeld uit hoor, zou er van in de war raken. Maar het wordt vast heel mooi als het af is.
    Handig dat je overal briefjes op maakt zodat je de stof niet per ongeluk voor iets anders gebruikt.
    Ik ben druk aan het quilten, mijn caleidoscoop quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel apart, maar een heel gepuzzel. Ik zou helemaal de kluts kwijtraken? Knap hoor zoals je de stoffen combineert!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke hexenpuzzel Mieke, ik snap wel dat je daar veel plezier aan hebt. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Mieke, een gedege voorbereiding, maar dan wordt het ook prachtig.
    Zo’n mooie kleuren, zo’n mooie combinaties.
    Geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo kunstig dit! Knap werk.
    Handig met de briefjes erop. Zo komt het vast goed.
    Veel quiltplezier verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor mij is dit hogere wiskunde en heb er alle bewondering voor. Prachtige stoffen gebruik je. De kerstkaarten zijn gepost, mijn werkblad heeft weer ruimte voor de laptop en er is weer tijd voor een vervolgverhaal 🖋

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie blokken. Op deze manier is het zeker een gepuzzel. Vooral de hexagonnen mooi om de binnenstof te naaien zonder bobbels. Je bent voorlopig onder de pannen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi werk zo, en een studie op zich.
    Hexjes vind ik altijd wel fijn, lekker op de bank en tussendoor weer wat klaar rijgen en leggen
    Succes Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ongelooflijk Mieke wat gaat dit ontzettend mooi worden, vind
    het zo knap van je hoe je dit allemaal tot stand brengt. Wat
    een uitzoekerij komt hier bij kijken, bijna één grote puzzel.
    Succes met alle vorderingen, en inderdaad gewoon doorgaan.
    Eens kunnen wij deze SCHOONHEID hier voltooid bewonderen.
    En eigenlijk vind ik het nu al een SCHOONHEID!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heel gepuzzel, dan moet je goed bij de les blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het lijkt wel puzzelen wat jij aan het doen bent. Ik heb deze hele zondag kerstkaarten gemaakt, ruim vijftig! Mart heeft ze tegen de avond op de post gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zal het mooi worden. Sterker nog: het IS al mooi. Die stoffen ook. Ik hou me bezig met foto's. Van verveling geen sprake hoor

    BeantwoordenVerwijderen