maandag 8 november 2021

MIJN ATELIER

In ons vorige huis had ik een grote kamer als atelier.
Nu moet ik het met minder ruimte doen, dus het was een uitdaging om alles weer een plekje te geven.
Maar dat is goed gelukt. 
Dit zie je als je binnenkomt:
















En dit is de andere kant op:






















Hier zie je mijn lapjes, niet heel veel, vind ik zelf:





















Er zit natuurlijk ook wel het e.e.a. in bakken:
Kaffe Fassett:
Batik

Voor de driehoeken en de 101 blocks: alleen nog maar in elkaar zetten en dan zijn er weer twee quilts af.

































Gelukkig zijn er deurtjes, daar kan wel een hoop rommel achter:






















Boven een oude kampeertafel hangt de ontwerpwand ( gewoon een oud laken aan een rail)
Onder de quilt liggen mijn snijmatten. Er staat het oude stoeltje van mijn opa en oma bij. Leuk dat ik dat nog steeds heb. Naast de tafel staan mijn naaimachines.





















In de smalle kast staan mijn boeken:






















Dit is leuk hè:






















En aan het rekje hangen weer heel veel kaarten:

Deze mag wel even in de schijnwerper: Gemaakt door Ilse. Er zit een zakje met thee in en een zakje zonnebloemzaadjes:
















Bedankt lieve mensen voor al die leuke kaarten!
Bovenop de kasten liggen de quilts. Het eerste wat ik heb gedaan is van een oud laken hoezen maken, zo liggen ze stofvrij en netjes opgerold.

















Als ik naar buiten kijk, zie ik dit:





















Zo, dat was de rondleiding door mijn atelier. Ik ben er erg blij mee en heb het eerste klusje al klaarliggen: nieuwe hoezen voor de kussens op de bank.

26 opmerkingen:

  1. Dat ziet er goed uit! Alles gesorteerd en uitgezocht, dat geeft ruimte voor creativiteit. We gaan het weer zien, ik kijk er naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om een kijkje te nemen in je atelier! En met dat woord is niks teveel gezegd... Heerlijk om te zien hoe je het allemaal gerangschikt hebt; daar heeft elke hobbyist mee te maken en het is altijd fijn om weer ideetjes op te doen. Het uitzicht is natuurlijk grandioos..
    Al die lapjes en andere spulletjes, de boeken niet te vergeten... het lijkt wel een winkeltje! Veel plezier in je atelier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar heb je een mooi atelier van gemaakt Mieke. Hier kun je weer heerlijk de mooiste dingen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch Mieke!!

    Als je alles ordent en als je dan weet waar alles ligt, dan is een kleine ruimte gewoon heel "werkbaar"
    Ik vind het knap van je, dat je het zo mooi georganiseerd hebt!

    Ik ben zelf ook heel netjes, ruim vaak op.
    Maar als ik bezig ben kan het een zooitje zijn!!
    Daarna... weer opgeruimd!

    Groetjes en gefeliciteerd met je fijne atelier!
    Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er goed uit, met al die stellingkasten! Mijn 'atelier' is ook een lange smalle kamer, maar ik kan er goed uit de voeten. Leuk, dat er al weer allerlei plannen klaarliggen! Gefeliciteerd met je nieuwe atelier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er goed uit Mieke! Fijn hè die kasten, daar kan je heel wat in kwijt en je werkplekje is leuk met het uitzicht. Nu kan je weer lekker aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je nieuwe atelier is niet zo groot, maar je hebt een heerlijke kast waar heel veel in kan.
    Voor een quilter heb je niet zo veel lapjes zie ik, maar dat heeft ook een voordeel: je mag nog best veel kopen :-)
    Ik denk altijd, ik heb al genoeg, dat is best wel jammer, maar vol is vol.
    Je hebt het goed ingericht, het past allemaal.
    Wat een enige kaart met thee en zaadjes.
    Genieten maar en lekker aan de slag in je nieuwe kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het mag dan kleiner zijn, maar het lijkt me een fijne lichte ruimte om heerlijk bezig te zijn. En wat heb je alles netjes opgeslagen. Ik moet daar altijd erg mijn best voor doen. Vooral als ik aan het knippen, schuiven en plakken ben wordt het al snel een rommeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier mag je zeker blij mee zijn. Wat mooi zoals je alles hebt op geborgen! Prachtig de kasten wand en zo’n fijne werk tafel bij het raam. Heerlijk , geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Netjes alles geordend Mieke, wat zul jij daar lekker kunnen werken.
    Dat je nog maar lang mooie creative uren mag beleven in je gloednieuwe atelier.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk, alles zo netjes opgeruimd. De uitvinder van de stelling kast mag van mij een medaille hebben: je kunt er zóveel in kwijt. En je uitzicht is ook zo mooi, je kunt de seizoenen mooi volgend. Een heerlijke werkplek, klaar voor alles wat je kunt bedenken. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke ruimte is het geworden. Ik hou heel erg van het zien van andermans werkruimte. De creatieve oplossingen, en hoe de kasten zijn ingedeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat lijkt me een prettig atelier. Had je nou veel weggedaan voor de verhuizing?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je wel voor de rondleiding, het ziet er geweldig uit,
    en zo goed alle ruimte benut
    Een heerlijke kamer, mijn kamertje is kleiner, maar het is toch mijn hobby hokje, zoals ik het noem.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ziet dat er goed uit Mieke, alles zo netjes gerangschikt. Dan kan je natuurlijk ook veel kwijt in die geweldige kast. Je uitzicht is prachtig, je gaat vast heel veel mooie dingen maken in die fijne kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wowww wat je heb je alles fantastisch ingericht Mieke, best nog
    een behoorlijke uitzoekerij maar uiteindelijk weet je nu precies
    waar alles te vinden is. Het is een heel fijn atelier geworden
    en zo leuk ook dat oude stoeltje van je oma en opa, dat geeft
    zoveel sfeer. Weet zeker dat er weer heel veel moois uit je
    handen gaat komen, geniet volop van deze prachtige ruimte.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een gezellig plekje om te zitten werken met een mooi uitzicht. En ik kan alleen maar vaststellen dat alles een plekje heeft gevonden. Wat een orde! Dat is bij mij vaak wel anders. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, echt een mooi atelier! Het zal wel gezellig zitten zijn in zo'n kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je hebt, ondanks dat het niet een grote kamer is, een ruime atelier. Alles zo netjes en overzichtelijk opgeruimd.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dank voor de leuke rondleiding! Het ziet er super strak uit, groetjes van Jozet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nou, dat ziet er super uit hoor. Zeer creatief omgegaan met de ruimte die je hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk om een kijkje in jouw atelier te mogen nemen! Het ziet er heel fijn uit. Alles netjes geordend. Verschillende materialen hebben allemaal hun eigen manier van opbergen gekregen. Goed idee ook van het laken aan de muur. Samen met dat mooie uitzicht ga jij daar vast heel wat creatieve uurtjes beleven.
    Op je kaartenrek spotte ik m'n kaart al. Wat lief dat je 'm uitlicht! Was zo leuk om te maken voor jou.
    Fijn weekend, Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Daar ga je mooie dingen in kunnen maken.veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen