woensdag 3 november 2021

ARTALMERE

Dinsdag was het weer ArtAlmere dag.
We waren niet compleet, maar met vier vrouwen valt er genoeg te kletsen, bekijken en doen.
Op het blog van Irene las ik regelmatig over de collages die zij maakt. Ik vind ze enig, maar ben er zelf niet zo handig mee.
Het leek me daarom leuk om dit eens samen te doen, dan inspireer je elkaar en kun je elkaar helpen.
Dit boek had ik gekocht en daar staan ook hele leuke leuke dingen in.






















Op Marktplaats had ik zijdjes gekocht. Dit zijn kleine zijden borduurwerkjes met afbeeldingen van bloemen, vlinders, danseressen die je in de jaren ‘30 bij Tumac sigaretten kreeg.
Voor iedereen een zijdje en we konden aan de slag.
Ik begon zo:





















Maar daarna pakte ik andere stof en borduurde ik dit randje. Nu maar eens kijken hoe ik verder zal gaan.





















Mia had de smaak te pakken en bereidde twee werkjes voor. Die gaat thuis verder.






















Pieternel had een enige ondergrond. Leuk hè.

















En ook Marianne was lekker bezig.





















Tussendoor een kop pompoensoep en rond 15.00 uur ging iedereen weer weg.





















Volgende keer is het weer bij mij. Dan ga we met papier aan de slag.
O ja, mijn atelier is klaar. Volgende keer laat ik jullie mijn mooie kamer zien.

16 opmerkingen:

  1. Wat een leuke werkjes! En fantastisch om dat samen te doen, fijn lijkt me dat! Ben heel benieuwd naar je atelier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig en leuke resultaten, dat heet dubbelop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fijn toch dat het weer door kon gaan! en leuke resultaten. Dit heb je af en toe gewoon nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stuk voor stuk creatieve dames.
    Fijn ook dat je elkaar kunt inspireren.
    Er kwamen weer mooie werkstukjes onder jullie handen vandaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, dat ziet er goed uit! Een gezellige dag en samen iets nieuws uitproberen: daar gaat de creativiteit van borrelen!
    Veel plezier er mee.
    Ik ben ook heel nieuwsgierig naar je nieuwe atelier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi die zijdjes, nostalgie ten top. Ik had er als kind een paar. Maar waar ze zijn gebleven? Benieuwd naar je atelier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om dit met elkaar te proberen! Ik vind het werk van Irene prachtig, maar ik geloof niet dat het wat voor mij is. Ik werk tòch liever met papier.
    Jullie hebben prachtige dingen gemaakt en ik kan me voorstellen dat je niet goed weet of het nu af is, of dat je nog iets gaat toevoegen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd leuk om samen iets te doen en dan ook nog iets nieuws uit te proberen.
    Het is toch wat hè, dat je vroeger ook nog een kadootje kreeg als je maar sigaretten kocht.
    Heerlijk dat je atelier klaar is. Nu vast nog heel netjes en geordend haha, maar dat blijft vast niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel gezellig en creatief bezig, zo art crea dag.
    Heel mooi en fijntjes met de zijden kantjes.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke dag was dat, met veelbelovende resultaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn hè om zo met elkaar bezig te zijn en altijd inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat was dus weer ouderwets genieten Mieke, heerlijk om
    zo met elkaar van alles te ontdekken, en elkaar te inspireren.
    Dit gaan allemaal fraaie werkstukjes worden.
    Dat boekje lijkt me ook erg leuk en leerzaam.
    Bwen wel benieuwd naar je atelier.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kunstwerkjes worden het, leuk om dat met elkaar te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Mieke,

    wat leuk: zijdjes.
    Ik ken ze wel, maar ik had de naam nog nooit gehoord.
    En natuurlijk heb jij iets moois gemaakt.
    Ben heel benieuwd!

    groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi zijn die ‘zijdjes’. En wat hebben jullie er al mooie beginnetjes mee gemaakt. Heerlijk om elkaar zo te stimuleren. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen