maandag 22 november 2021

CAPUCHON

Nu het kouder wordt, doe ik vaak een fleecevest aan. Lekker behaaglijk, maar o, wat vind ik die capuchon toch onhandig.





















Ik was het zo zat, dat ik de schaar er inzette:
Het was wel spannend, maar het ging goed.

Daarna een zoompje erin geregen





















En toen netjes doorgestikt.





















Dat had ik eerder moeten doen!
Ik ben er erg blij mee:























Fleece nummer twee ligt klaar om ook verknipt te worden.

22 opmerkingen:

  1. ha Mieke,

    wat een durfa;!
    Maar ja... dat zeg ik nou wel... jij bent zo handig: natuurlijk durf je dat en kun je dat!
    Goed gelukt!!

    groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat slim van je en goed gelukt! Die capuchons zijn inderdaad niks, je gebruikt ze niet en ze zitten alleen maar in de weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je netjes opgelost! Ik hou erg van capuchons aan jassen, om even over je hoofd te trekken als het gaat regenen. Maar aan een fleece binnen heb je er niets aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In verband met de capuchons koop ik ze nooit. Slim opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe het ook altijd. Een kwartiertje werk en een hoop ergernis opgelost. Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik koop iets niet als er een capuchon aan zit, behalve een jas. Maar je hebt het mooi opgelost en nu draag je het ws ook meer. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gelukt! Daarom koop ik nooit iets met capuchon..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heb je heel netjes en goed opgelost Mieke.
    Heb ook twee dikke vesten voor binnen met een capuchon, die gebruik in ook nooit, wel aan mijn jas voor buiten.
    Maar ik durf dat niet te doen hoor, dus ik laat het maar zitten. Succes met de andere vesten.

    BeantwoordenVerwijderen

  9. Staat prima zo maar met capuchon ook 😃
    Ik zet hem op en doe dan de jas dicht en daarna weer af. Werkt Prima. Mijn man moet ik altijd helpen, zodra hij de jas aan doet. Wil jij de capuchon vast houden?
    Ik vind het ook niet prettig als hij onder de jas zit.
    Als we toch eens geen naaimachine hadden....Super zo.!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, je houdt er van of niet... zo'n capuchon. Wat een slim idee om het zo aan te pakken, je moet er maar op komen. En als je dan zo vaardig met de naaimachine bent, is het zò gepiept.
    Maar het lijkt wel alsof er een soort kraag ontstaan is. Zat die ribbelachtige stof aan de binnenkant van de capuchon?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Houd van warme truien en vesten, maar koop nooit met capuchon, staat wel sportief vind ik.
    Maar je hebt het keurig vermaakt zo.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed opgelost Mieke als niet van een capuchon houd.
    Ik vind het altijd wel sportief staan en volg daarom al jaren dezelfde methode als Alice.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo'n capichon is voor binnenshuis ook totaal overbodig,
    dat heb je goed opgelost Mieke, het is nu een soort kraag
    geworden. En van het afgeknipte gedeelte weet jij wel weer
    iets moois te maken;o) Misschien een extra grote zak
    op het fleecevest met een leuke applicatie???

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook ik heb niets met capuchons. Wat een prima oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hihi, ik ben verzot op een kap aan een trui, ik zou dit dus nooit doen, maar voor jou heb je het goed opgelost. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel slimme oplossing! Zo beleef je vast veel plezier aan je vest.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een goed idee en ja, jij doet dat zo netjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Mieke,

    Ik ben dol op fleece vest. Ik heb ze ook nu aan. Je hebt het veranderd. Knap gedaan. Staat ook leuk. En lekker warm. Ik heb zeker wel meerdere fleece vest. Lekker voor de winter. Het is zeker heel goed idee van jou om te maken. Oja nog gefeliciteerd met je mooie huis. Bevalt je nieuwe huis. Het was hoop werk geweest. Groetjes J&F

    BeantwoordenVerwijderen