donderdag 12 augustus 2021

OP REIS MET MIJN BROER vrijdag

Keurig op tijd komt onze trein in Warschau aan.
Onze Poolse vrienden lopen even met ons mee om te helpen kaartjes voor Amsterdam te kopen.
Dan nemen we afscheid van ze en gaan de stad in.
Wat is het hier rustig, heerlijk weer en leuke terrasjes waar we lekker koffie met gebak nemen.
Het is hier zo mooi, alles is na de oorlog herbouwd.
Ook hier weet C. goed de weg.

Dan gaan we de Joodse wijk in, weer en terrasje met natuurlijk lokaal bier:

We lunchen bij Pod Samsonem, waar ze heerlijk Joods eten serveren.
Bij de "Wystula", de rivier die door Warschau stroomt.























Als we ontdekken dat hier een Hard Rock Café is, gaan we natuurlijk nog even naar binnen.
En dan is het haasten naar het station, want de trein vertrekt. En dan gaat er van alles mis, de trein vertrekt van een ander perron, er is vertraging, en dat wordt allemaal wel omgeroepen, maar alleen in het Pools. Ook geen vermelding op de borden, en als je naar huis wilt, is ieder oponthoud vervelend.
Maar natuurlijk gaat het uiteindelijk goed.
Onderweg krijgen we een medepassagier, een dronken Pool die mij beveelt zijn bed op te maken, en de coupé op te ruimen. C. haalt "het mannetje" erbij en de man wordt naar een andere coupé gestuurd. 
We dineren in de restauratiewagon: het is heerlijk eten.
vrijdag: Warschau 1-8 19.00 Amsterdam 2-8 11.00
Een reis van 16 uur

16 opmerkingen:

  1. Oh die dronken man die jou iets beveelt. Ik zie de situatie voor me omdat ik iets dergelijks meemaakte, wat een gedoe! Maar je had dan wel weer wat te vertellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja zeg, die dronken man! Wel weer een avontuur! En wat leuk dat je broer overal zo de weg weet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn om zo'n goede gids te hebben dat scheelt zoekwerk en is er meer tijd voor genieten. Een dronken Pool op je pad is dan weer minder aangenaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bah wat eng zo'n dronken man, je weet nooit of ze agressief worden of niet.
    Ik begrijp op de een of andere manier niet hoe en waarom jullie reizen.
    Je zit lang in de trein en komt in Warschau aan.
    Loop de stad door, eet wat, en dan rennen naar de trein en weer naar huis...
    Waarom zo kort? Dat is toch zonde van de tijd, het geld en de energie?
    Maar misschien was het heel anders dan wat ik denk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Floor
    Het ging om het reizen. Niet de steden bezoeken. Mijn broer houdt gewoon van het reizen per trein.
    Net zoals ik houd van autorijden. Het is toch heerlijk om rond te reizen.
    En we hadden maar een week, dus als je dan zo ver weg wilt is dit de beste oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was een heel avontuur! Iedereen brengt de vakantie op zijn eigen manier door! Een hele bijzondere belevenis, was het voor jullie! Soms eng zoals die dronken man, maar heel apart!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht bijna: wat saai na al die avonturen en bijzondere gebeurtenissen. Gelukkig aan het eind toch spanning: bijna trein missen en dronken Pool. Gelukkig dat het Mannetje in kon grijpen. Je moet er niet aan denken. Maar ik stel me voor hoe het dan is gegaan met commanderende Pool en lig en een deuk. Bedankt voor het delen van de bijzondere treinreis. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om je avonturen te lezen, wat een vervelende man die Pool, gelukkig kreeg hij een andere coupé.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie huizen, op die foto's..
    Dronkenlui zijn zò vervelend, gelukkig kwam je van hem af.
    Het blijft toch wel een avontuur om zo te reizen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Man, man, wat een avonturen allemaal! Leuk om zo met de trein door een land te reizen en indrukken op te doen in grote steden. Vervelend van die dronken man, het is gelukkig goed gekomen. Jullie hebben een prachtige reis gemaakt samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een bijzondere reis is dit geweest Mieke, en gereisd hebben
    jullie zeker. Het lijkt me een bijzondere reis geweest, en heerlijk
    dat je broer zo goed overal de weg weet te vinden.
    Prachtig de huizen op deze foto's dat was genieten om in de werkelijkheid
    dat allemaal te kunnen bewonderen.
    Bedankt dat je dit mooie avontuur met ons wilde delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat lijkt me het fijn als je met je broer op reis gaat en hij zo goed de weg overal weet. Waarschijnlijk door de vele reizen die hij al gemaakt heeft?
    Een spannend avontuur. Dronken mensen zijn nooit prettig, onvoorspelbaar. Maar gelukkig was er een "mannetje".
    Het lijkt alsof jullie in veel verschillende treinen hebben gezeten. Deze trein met heerlijk eten, maar ook treinen zonder deze mogelijkheid. Tenminste als ik al jouw verhalen goed onthouden heb ;-)
    Mooie foto's van Warschau. Lezen we binnenkort nog hoe jullie in Amsterdam arriveerden?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jullie maken wel wat mee! Een dronken kerel in de coupe, fijn dat hij verwijderd is! Wat een ongelooflijk mooie gevels daar. Ik ben zelf 25 jaar geleden (!!) op schoolreis naar Polen geweest. We hebben in een klooster geslapen, erg indrukwekkend. Polen is sowieso een prachtig land en ik zou er graag nog eens naartoe willen.
    Ik ben erg benieuwd hoe de reis naar Amsterdam verder verliep...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De Joodse wijk lijkt mij een hele mooie wijk Mieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jammer dat de reis al weer voorbij is. Het was leuk om jullie belevenissen te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die gekleurde gevels, zo mooi. En dan een dronken kerel in je coupé, wat een verhaal. Ik vind je jonge koppie zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen