vrijdag 22 januari 2021

100 BLOCKS 05

Geen vulling voor de quilts die af zijn, geen zin om iets met de driehoeken te doen. Afwachten op de geboorte van het nieuwe kleinkind. Ik ben onrustig en ga dan maar een simpel, leuk werkje doen.
En dat zijn de 100 blokken. Ik zag dat ik er de laatste keer in september 2020 over schreef.
Gewoon een beetje stofjes uitzoeken, snijden, strijken en naaien, heerlijke ontspanning.
En weer drie blokken af.
P.S. Bij Sandra bestelde ik leuke muizenkaarten. Ze zijn enig en ik heb ze meteen verstuurd.


24 opmerkingen:

  1. Ik leef met je mee, Mieke. Wat kan wachten lang duren hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha Mieke,

    ohohoh... een nieuw borelinkse.
    Ja... ik ken die spanning.
    Mooi is dat, dat we dat hebben in ons lijf: het meeleven...

    Ben benieuwd en ook naar de 100 blokken!
    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd gezellig, zomaar wat mooie blokken maken!
    Ook ik moest vulling kopen. Dat kan bij Olga prins en quilts online. Gratis verzenden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh spannend, Mieke! Mooie blokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn weer mooie blokken geworden, ik ben benieuwd hoe het er uit komt te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat spannend dat afwachten, gelukkig kun je de tijd creatief vullen met dit leuke project.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn het toch mooie blokken, en ook de stofjes zo mooi gekozen. Die eerste in het geel, het lijkt wel zomer!
    De muizenkaarten gezien.... ik als muizengek wil ze natuurlijk ook :-)
    Lastig dat je geen vulling kunt kopen nu. Online bestellen wordt natuurlijk duur vanwege de port die op zo'n groot pak moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wachten en de zinnen verzetten gaat blijkbaar goed samen. Mooie resultaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt leuk werk om te doen, terwijl je zit te wachten. Ik vind die eerste ook zó mooi, restjes van de quilt van je kleinzoon zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, dat is spannend... Er gaan zoveel gedachten door je heen en ik snap best dat je een beetje uit je doen kunt zijn.
    Goed dat je lekker aan de slag gaat met deze nieuwe blokken! En wat zijn ze weer leuk en vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De onrust overheerst in deze tijd en dat wordt er niet beter op als je ook nog uitkijkt naar een nieuw kleinkind. Dus zijn lapjes een uitkomst in deze tijd. En ze zijn ook nog leuk hoor.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Spannend Mieke. Ga maar vaak naar buiten om je zinnen te verzetten.
    De blokken worden mooi, ben benieuwd naar het eindresultaat. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Spannend hoor dat afwachten dat geeft kriebels in je lichaam.
    Leuk dat je er weer een aantal blokken bij hebt gemaakt, en
    wat een schoonheden zijn dit ook weer geworden Mieke.
    Dit soort werkjes verzet even je gedachten en gevoelens.
    Op naar de volgende blokken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het word spannend voor jou. Stofjes ziet deze wel prachtig uit met quilts. Leuk werkje voor jou. Muizenkaarten is zeker leuk idee van Sandra. Spannend! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mieke, geen zin...., klein werkje..... Dan toch de gelli plate maar eens op tafel zoals je bij Janny op haar blog schreef. Heerlijke hobby:)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Spannend is dat wachten, succes. Moest even teruglezen naar de 100 bloks. Leuk project om zo tussendoor te doen. Ze zijn mooi, fleurig. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja dat wachten is altijd wat en dan kun je het best met wat bezig zijn om te ontspannen.
    Spannend, elke keer opnieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Soms heb je behoefte aan iets eenvoudigs. Heel herkenbaar.
    Ook deze blokken zijn erg mooi. Lekker vrolijk.
    Spannend dat er weer een kleinkind op komst is. Succes met afwachten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, daar ben je mee bezig, begrijpelijk maar waar jij je mee ontspant is prachtig, kleine schilderijtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja, wachten op zoiets bijzonders doet iets met een mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi Mieke. Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat, maar ik heb geduld want dat gaat vast nog even duren.
    Een kleinkind op komst... Heerlijk, nog iemand die over een paar jaar achter je naaimachine kan kruipen of met je man kan knutselen. Spannende tijd is het wel voor een geboorte... hopelijk mag je hem of haar binnenkort vastpakken. Volgens mij heb jij het geslacht al bekend gemaakt bij een naaiproject. Iets met een bal.... En het is een meisje...of gooi ik nu helemaal de bal mis ( hihi dat is een leuke woordspeling ) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat mis ik toch allemaal of zou ik zo vergeetachtig worden? Spannend een nieuw kleinkind. Hopelijk kunnen jullie snel samen genieten want nu in die stomme coronatijd is dat niet allemaal evident. Ik duim dat de bevallig vlotjes verloopt. En ook deze blokken zijn weer super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen