zaterdag 7 december 2019

THUISBAKKER

Nadat Jeroen in maart met pensioen ging, gingen we op vakantie. En daarna weer. En toen was het tijd om te gaan bedenken hoe hij zijn vrije tijd kon invullen.
Hij kookte al bijna iedere dag en besloot brood te gaan bakken.
Ik kocht de broodbijbel voor hem en via internet wat “bakspullen”.
Toen ik een dagje weg was, ging hij aan de slag en kijk, zijn eerste brood.




Het was heerlijk. En vlak daarna kwam brood twee uit de oven.
En nu ging hij voor weer een nieuw brood. Eerst alles goed afwegen.
Rijzen gebeurt in de badkamer bij de radiator.



En kijk: een volkorenbrood op de broodplank die we al 43 jaar gebruiken.

En alles "op het handje", dus niet in een broodbakmachine.

21 opmerkingen:

  1. Niets lekkerder dan je eigen gebakken brood. En dan ruikt het lekker in huis!!! Leuk tijdverdrijf en hobby!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat eigen gebakken brood.
    Een vers rozijnenbrood met roomboter ook lekker. Mmmmmm
    Leuk hoor, dat hij dat doet. De kringloop heeft heel veel kookboeken. Leuk om in te snuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig, mijn man Aat bakt al jaren elke week ons brood en ook gewoon in de oven, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een topper, die Jeroen. Mart moet maar eens bij hem in de leer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit ontzettend leuk Mieke, een erg leuke hobby
    in eerste instantie maar ook een heel lekkere, er gaat
    tenslotte niets boven versgebakken brood. De eindresultaten
    zien er uit om in te bijten zo lekker. Tevens is al dat kneden
    een mooie manier om je handen soepel te houden, het is
    best wel zwaar werk.
    Geniet morgenochtend van een heerlijk ontbijtje met dat SUPER
    brood. Vind het echt heel leuk dat je man daar zoveel plezier
    aan beleefd.........🌼🌼🌼

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk.
    Lijkt me wel stevige kost en kijk maar uit straks heeft ie de smaak te pakken en begint hij aan taarten. ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmmm ik ruik de geur van versgebakken brood! Wat leuk dat hij daarin zijn passie heeft gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk vers gebakken brood!. En wat geweldig dat je man er plezier in heeft, om te koken en bakken.Die moet je in ere houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekkere hobby heeft je man. Het ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker Mieke, niet alleen het versgebakken brood, maar die geur in je huis. Heerlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb net gegeten, maar krijg alweer trek als ik die heerlijke broden zie die je man gebakken heeft.
    Al drie broden, dus dat wordt flink dooreten:-)
    Ik heb veel broden gebakken (met rozijnen!) maar wel met de broodbakmachine.
    Gaat heel goed en lekker makkelijk, want daar rijst het brood vanzelf in.
    Ik ben nu eenmaal niet van het koken en bakken, dus moet het snel.
    Jullie kunnen nu heerlijk elke dag genieten van dat heerlijke brood, eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heerlijke "hobby".
    Niets zo lekker als de geur van pas gebakken brood.
    Zelfgebakken brood is zo lekker, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. PS: Hier haal ik veel broodbaktips vandaan. Misschien ook iets voor je man.
    https://uitdekeukenvanarden.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ha die Mieke,

    wat heerlijk dat Jeroen kookt en nu dus ook bakt.
    Versgebakken brood... daar gaat bijna niets boven. Daar kan geen taartje tegenop...

    ❤️
    Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een man die kookt... wow... Niet dat ik het zelf niet leuk vind om te doen, maar het lijkt me geweldig als hij het regelmatig doet...
    En dan ook nog brood bakken! Ik kan het verse brood bijna ruiken... Die broodbijbel is wel op z'n plek bij hem.
    Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Knap zeg! Mmm.... lekkere kop soep erbij... Of ‘s ochtends met een flinke lik echte boter en goede jam... smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is wel heel lang geleden maar vroeger bakte mijn vader regelmatig brood. Een fijne herinnering en een bijzondere smaak. Vooral zijn vlechtbroden staan me nog goed bij. Hoe hij de repen over elkaar slingerde. En zonder broodbakmachine is het gewoon veel leuker. Fijn zo'n kokende broodbakker in huis. Eet smakelijk 😘

    BeantwoordenVerwijderen