vrijdag 20 december 2019

MUSEUM

Ook mooi in het Stedelijk:
Robert Delaunay. Cirkelvormen. Zon, maan, 1912-1913.
Heel inspirerend
Pablo Picasso. Gitaar, compoteschaal en druiven, 1924
Drie hele grote mobiles met gongs ( denk ik, ben vergeten een foto van maker en uitleg te maken). Het leuke was, dat er twee kloppers hingen waarmee je op de schalen kon slaan. 
Carlos Amorales, Black Cloud, 2007.
Vier zalen boordevol motten. Tenminste zo werden ze bij de toelichting genoemd. Op internet worden het vlinders genoemd, en dat lijkt me een betere naam.
Wat een werk moet het geweest zijn om dit te maken. Het zijn er namelijk 25.000!
Er was nog veel meer, maar ik heb verder geen foto's gemaakt.

10 opmerkingen:

  1. Geweldig! Als het enigszins kan ga ik met mijn vrije reis naar Amsterdam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk al die kunstvormen te kunnen bekijken, ook die
    gigantische mobiles met gongs vind i prachtig. Wat zal
    dat bijzonder klinken in die enorme ruimte's.
    En zalen vol motten[vlinders] heb er eens iets over
    gelezen. Denk dat een heleboel mensen een kriebelig
    gevoel kregen met al die vlinders om zich heen.
    Wat zullen jullie een TOP dag hebben gehad.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hè, wanneer je in een museum zomaar ergens op mag slaan of ergens iets aan toevoegen. Ik geniet daar altijd van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb die motten nog niet gezien, maar dat gaat nog wel gebeuren denk ik. Mijn jongste kleindochter mocht een uitstapje alleen met haar moeder en ze wilde in een museum. Ik kreeg foto's van haar in die zaal met de motten. Klein meisje op regenlaarsjes, helemaal alleen in die ruimte en verwonderd naar boven kijkend. Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi allemaal, maar die motten zijn wel erg intrigerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een museum is prachtig om te bekijken, maar muziek maken op kunst maakt het feestje wel compleet ...
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kunstwerken laat je hier zien. Vooral dat eerste schilderij spreekt me aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moooi! En wat bijzonder, die vlinders!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vroeger hield ik niet van abstracte kunst, maar ik ben het echt gaan leren waarderen.
    Ik vind de bovenste heel mooi, zon en maan...

    BeantwoordenVerwijderen