donderdag 14 november 2019

MODERN QUILTEN

In april vorig jaar was ik op een dag voor moderne quilters, georganiseerd door het Quiltersgilde.
Het was een leuke, inspirerende dag, maar het werk van die dag was een beetje op de achtergrond geraakt.
Maar nu is het herfst en ongezellig buiten dus hoog tijd om dit werk weer eens op te pakken.
We werkten uit dit boek, en nu ging ik er eens goed voor zitten.
Wat een leuke blokken staan erin. Ik ga ze niet precies namaken, maar wel als inspiratie gebruiken.
Stof had ik al.
Na even lezen, kijken en denken, werd dit de eerste driehoek.
Ik wil de driehoeken afmaken door er witte stof om te doen, dan springen ze er leuk uit. Maar ik had, echt waar, geen één stukje witte stof om dit uit te proberen. Dan maar een lapje uit de kast. 
 Kijk eens wat mooi. Ik ben nu al blij dat ik ermee begonnen ben.
En nog gauw nog eentje gemaakt.
Morgen verder?!

18 opmerkingen:

  1. Ha die Mieke,

    jaaa... morgen verder!
    Laat zien...

    Dagdag!
    Heb het goed vandaag...
    X, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk en vrolijk zijn je blokjes geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat modern quilten is echt iets voor jou, klinkt wel
    eigenwijs hé haha, zolang volg ik je nog niet maar toch
    als ik zie hoe jij al die prachtige kaarten maakt met
    al die reepjes stof dan snap ik dat je dit heel leuk vindt
    om te ontwerpen. Mooie stoffen gebruik je er voor, het komt
    een beetje sleets over en dat geeft juist iets speciaals.
    Deze twee die je nu gemaakt heb vind ik heel erg mooi, en
    ik kijk al uit naar de volgende.

    Groeten,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind alles wat je maakt erg mooi! Dit is weer echt iets voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap wel dat dit je aanspreekt! Heerlijk hè.. dat spelen met kleuren en vormen..
    Groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoor die blokken. Een idee met je eigen lapjes invullen kan toch prachtig worden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een goed idee, om er weer aan te beginnen! Ze worden lekker kleurig, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook heel leuk met een blauwe omlijsting , echte Mieke kleur toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk Mieke, net iets voor jou! Mooie strakke vormen en toch anders dan het boek! Succes, groet van Jozet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi om zo'n eenvoudige driehoek nou eens in een modern jasje te steken.
    Ziet er heel mooi uit.
    Ik ken dat haha.... ééntje om te proberen en dan niet meer kunnen stoppen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie creaties. Kan me helemaal voorstellen dat je nu niet meer kan stoppen.
    Ben benieuwd naar de volgende ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze vrolijke blokjes heb jij mooi kunnen snijden. Resultaat moet nog komen. Word vast heel mooi. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen