zaterdag 11 maart 2023

NIEUW-ZEELAND 8

Nau mai haere mai tauti mai: welkom aan iedereen.
Zaterdag 11 maart 17.30 uur.

Dag lieve mensen, 
Hier weer een verslagje van de afgelopen dagen.
Wat genoten we van Wanaka, het meer, de bergen, de omgeving, het stadje en de supermooie en schone camping
Jeroen is meestal de kok, en deze vakantie vond hij het heel leuk om te koken. Niet iedere dag hoor. De campings hebben allemaal een gezamenlijke keuken en het is altijd afwachten hoe die keuken is. Nou, in Wanaka was hij schitterend.





















Kijk eens naar de mooie koeling bij zijn benen. Hier kan iedere kampeerder zijn spullen in kwijt. Nog nooit gemerkt dat er dingen door anderen gepakt werden. Er is veel vertrouwen hier.
We hebben twee dagen aan het meer gezeten, het was werkelijk prachtig. Ik heb heel erg genoten van de pracht en rust hier.

Dit is niet dé boom, maar hij is ook mooi.

Mijn moeder werd altijd Red Star genoemd. En binnen ons gezin was 17 ons geluksgetal. 
Leuk om daar hier een collage van te kunnen maken:

Maar ja, we wilden verder, dus op naar Dunedin. 
Onderweg weer onze ogen uitgekeken. 




In het plaatsje Roxburgh zagen we een koffietentje. Nou, tentje. Een wereldzaak. 
Jeroen bestelt koffie, voor mij met warme melk. Heerlijk!

Een vitrine vol lekkers. Een mevrouw naast me vertelde dat alles vers gebakken werd. 

We namen frittata met een verse bonensalade. Heerlijk!
Daarna door naar Dunedin. 
Oei, daar viel het tegen. Onfris, donker, naar. Hier blijven we geen twee nachten. 
Gelukkig was het strand dichtbij:


Er lagen vreemde planten:
Ik denk dat het Nereocystis was. 
Daarna gauw naar bed. 









16 opmerkingen:

  1. Prachtig daar! En wat fijn als er een goede keuken aanwezig is. Je laat ons meegenieten van het prachtige landschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het toch mooi in NZ. Ik had het graag zelf willen zien en ervaren. Dat gaat niet meer gebeuren. Maar meekijken is ook fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat Jeroen kok is. Lekker makkelijk. Het is ook leuk om te doen. Wat is daar hele mooie buurt om te wandelen. Echt schitterend. Lekker weer daar. Hier bij ons gisteren heftig gesneeuwd. Camper kan je overal toe gaan. Vind ik zo mooi voor jullie. Och 17 getal geluk nummer voor jullie. Ik ben op 17 geboren. Vitrine ziet lekkers uit. Daar hebben lekker gegeten. Mooie verslag heb je gemaakt. Fijne dagen gewenst daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige stranden en lekkere dingen om te eten.
    Handig zo’n gezamenlijke keuken en het ziet er proper uit.
    Het is wel overal lekker rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk om virtueel met je mee te reizen. De natuur is nog even overweldigend mooi als toen ik die reis 30 jaar geleden maakte. Gelukkig is het voedsel nu beter! Destijds as een kopje moccona en een sandwich het enige dat verkrijgbaar was. Nu ziet het er modern en lekker uit. Geniet ervan en blijf aub bloggen want we genieten van je reisverhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verschil toch, de ene of de andere camping, die in Wanaka had een prachtige keuken. Ik geniet hier in de Hollandse kou van je prachtige foto's en verslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik houd zo van reisverhalen en die van jou zijn zo leuk om te lezen en je mooie foto's erbij te zien. Prachtige reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo leuk om je reisverslag te lezen en dan die mooie foto's erbij, ik geniet. Nog een fijne reis verder.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk verslag zo weer Mieke! Mooie, lekkere en bijzondere foto's ook! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om zo met jullie mee te reizen. Wat een prachtige wereld! Echt genieten om zo mee te reizen, veel plezier verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig, ik zou er zo weer heen willen. Ja, die keukens met al dat rvs zagen wij dertig jaar geleden al. En alles zo schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een afwisselende reis. Prachtige landschappen . Wat een luxe camping keuken

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een meer met rondom bergen... Dat is zò mooi!
    Wat heerlijk zo'n grote campingkeuken, zijn wij nog nooit tegen gekomen in Frankrijk of Italië of Duitsland...
    Wat een schitterend land is Nieuw-Zeeland toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn zo’n mooie keuken , en heerlijk dat verse gebak onderweg! Ik reis gezellig met jullie mee, in dit bijzondere
    En mooie land….

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige rit moet dat zijn. Zo’n mooie keuken ben ik nog nooit tegengekomen. Daar kun je wel een heerlijke maaltijd klaarmaken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen