zaterdag 4 maart 2023

NIEUW-ZEELAND 6

 Zaterdag 4 maart. 12.45 uur.

Tena koutou - hallo (tegen drie personen of meer)

Goedemorgen lieve mensen.
Ja, hier is het weer ochtend, een beetje bewolkt, maar ook lekker het zonnetje af en toe.
We zijn nu in Franz Josef. Bekend om zijn Glacier ( gletsjer).
We hadden weer een mooie rit, langs de Tasmanzee, over rivieren en door machtige bossen.





















Toen we woensdag aankwamen was de gletsjer niet te zien, maar de dag er na wel. Kijk eens wat mooi:
















Gisteren zijn we er naar toe gereden. Nou ja, niet tot de berg hoor, maar wel zo ver als mogelijk was.
Het was slecht weer, maar ik vond het echt bij de omgeving passen.






















We hebben een eind gewandeld, door de stromende regen, maar echte Hollanders hebben natuurlijk een goede regenjas mee. En die was nodig hoor. Het heet hier niet voor niets het Regenwoud.





















Nog wat foto’s:




















De bladeren van deze varen zijn wel een meter groot!






























Het blijft genieten hier. Behalve van de sandflies!
Ik vind jullie reacties iedere keer weer leuk en fijn om te lezen.
Dus zeg ik: Proost!



















Morgen naar de camping in Wanaka!

21 opmerkingen:

  1. Proost Mieke! Op een fijne voortzetting van jullie prachtige reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat jullie zo ervan genieten. Gletsjer in de bergen zie je hier goed. Och het regen daar. Grote varen is echt super mooi in de natuur te zien. Proost Mieke. Leuke foto's. Fijne dagen. 🖖🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat sfeervol, die gletsjer! Prachtige foto's! Geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk om te lezen. Jaren geleden hebben wij de zelfde reis gemaakt en ook slecht weer bij de gletschers! Iedereen op het zuidereiland maakt dezelfde rit geloof ik. Op naar Wanaka, Queenstown, Te Ano en Milford Sound. Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eindelijk een gezicht zonder de zonnebril!

    Gr Peter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige natuur! En bijzonder de gletsjer… geniet verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer van de regen, maar dat zijn we inderdaad wel gewend, maar willen het niet op vakantie. Prachtige imposante natuur daar, mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat laat je weer een mooie omgeving zien. Dat glaasje lijkt ook wel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ondanks de regen genieten jullie duidelijk van de prachtige omgeving. Leuk om zo met jullie mee te reizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Proost en goed weekend, hoewel voor jullie zit het er al op. Jammer dat je gletsjer niet van dichtbij kon zien, maar zo in de mist is ook bijzonder. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank je wel voor de mooie foto's en geniet maar lekker.
    Wij zeggen vanavond ook proost.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk Mieke om die foto's van een bekend gebied te zien. Wij hebben met een gids op die gletsjer gelopen met spijkerschoenen aan. Dat is al dertig jaar geleden dus ik neem aan dat de gletjer toen veel groter was. Ik weet het nog zo goed. Geniet nog maar lekker door, ik lees met plezier mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh ja, die mooie varens. "k was ze bijna vergeten. En sandflies, ja ook ervaring mee, zeer vervelend. Jullie gaan lekker zeg. Mooi langs de west kust op het zuidereiland. Zelf heb ik ( nu 25 jaar geleden in dezelfde periode ) alleen een stukje van de oostkust van het Noorderland gezien. Gaan jullie ook nog naar het Noordereiland? Fijne dagen nog. Groet. TinekeD.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige beelden Mieke, wat een mooie natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een adembenemend, overweldigend mooi landschap.
    Ik proost even met je mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is de natuur daar toch prachtig! Ik hou er van als alles nog zo ruig is en onbedorven.
    Jammer van de regen, met zon is alles toch net iets vrolijker.
    Maar gelukkig genieten jullie toch wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een eldorado is het daar Mieke, prachtige foto's en
    zo'n dagje regenwoud is ook perfect, krijg je een mooie
    huid van. Heerlijk op met jullie mee te genieten.
    Prachtige foto's weer. Goede reis naar Wanaka, geniet volop!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wow en wow en wow! veel plezier! Els DDFZ

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schitterend ... Ik zal er waarschijnlijk nooit komen en daarom probeer ik de foto's van het landschap maar heel goed in me op te nemen. Ik zie je voor 200% genieten, Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen