zaterdag 30 juli 2022

BOEKEN

Tijdens de vakantie heb ik veel gelezen.
Het was vaak (erg/te) warm, en dan is lezen in de schaduw heerlijk.
Ik wil nog even zeggen, dat ik nieuwe boeken heel lang kan laten liggen voor ik ze lees, en dat ik andere boeken met gemak vier of vijf keer lees. Op deze foto staan niet alle boeken die ik mee had. En ik heb ze niet allemaal gelezen. Voor een volgende vakantie dan maar. 
Maar ik heb geen andere foto.
















Hier mijn gelezen boeken:

Magdalena *        
Maarten het Hart            
Een geweldig leuk en interessant boek. Ik heb er echt van genoten     
                                                           
De onzichtbaren  *
Roy Jacobsen                 
Wat een geweldig mooi boek. Ik kon het niet in één keer doorlezen, moest het echt af en toe laten bezinken  
Ik heb het tweede deel van de week bij de boekwinkel gekocht                 
                                                    
De laatste troef * 
Annie Proulx                   
Dit is mijn lievelingsboek. Ik las het in één ruk uit. En dat vast al voor de vijfde keer.             
                                                      
Het huis van de zeven zussen  *
Elle Eggels                     
Een oudje. Uit de erfenis van een vriendin. Ik vind de huidige zeven zussen niet om door te komen, maar dit is echt een juweeltje.                                                                            

Moord in de Oriënt Express  x  
Agatha Christie             
Had ik al eens gelezen, maar ik wist niet meer hoe het afliep. Een heerlijk boek.                
                                               
Ontknoping in de Provence   *
Peter Mayle                 
Ook uit de erfenis. Gewoon een leuk boek

10 kleine negertjes   x 
Agathe Christie         
Een echt oudje. Maar lekker om te lezen

Dochters van Mulan -
Bettine Vriesekoop        
Interessant boek over vrouwen in China. Uit 2015 en daardoor wat gedateerd                        
                                             
Het geheim van Montague  -
Santa Montefiore            
Hier vond ik niet veel aan. 

Een aantal boeken zijn van mezelf *, een paar kocht ik in de bieb - of haalde ik uit een minibieb x.
Sommige boeken gingen weer terug naar huis en een aantal liet ik op campings achter. 

16 opmerkingen:

  1. Van de boeken op de foto heb ik er vier gelezen. Van de lijst de Christies. En dáár krijg ik nu ineens weer zin in

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je zoveel kan lezen op je vakantie, mij lukt het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een hele stapel. Ik lees tegenwoordig digitaal. Alle Agatha Christie's heb ik meerdere keren gelezen. Mis Marple en Poirot vind ik het leukst, Tommy and Tuppence vielen me tegen. Net als jij kan ik boeken goed laten liggen. Als ik de geest krijg, lees ik achter elkaar door. Fijn weekend, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lezen tijdens de vakantie, heerlijke bezigheid. Ik las veel op de E-reader en af en toe haalde ik een boek uit de campingbieb. Na de vakantie het lezen nog niet opgepakt. Moet hoognodig naar de bieb.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lezen is heerlijk! Omdat ik er niet veel tijd voor heb, maar wel een abonnement heb genomen op storytell , kan ik lezen tijdens de was strijken , en andere dingen. De mooiste boeken komen voorbij! Op het moment lees ik graag boeken over de oorlog en verzet....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor de tips, ik ga elke week wel een keer naar de bibliotheek en lees graag en veel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd leuk om boeken te lezen. Alleen zijn er zoveel en komen er elke maand weer veel nieuwe uit.
    Je zou ze bijna allemaal wel willen lezen, maar dat gaat natuurlijk niet.
    Zelf lees ik sommige boeken ook wel 3 tot 5 keer, en heb ook nog hele oudjes staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allereerst, je header boven je blog, prachtig!
    En wat heerlijk om te lezen, tijdens de vakantie, ik hou er ook zo van. Er gaat altijd handwerk en boeken mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik lees veel, zo lekker ontspannend, ben nu in een hele dikke pil bezig. Bedankt voor je lijst. Heb er verschillende van gelezen maar andere ook weer niet. Ga Annie Proulx denk ik maar kopen, vind ik zo een geweldige schrijfster.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal gelijk Mieke, als het echt te warm is om iets anders te ondernemen dan is er niets fijner dan in de luwte heerlijk een boek te pakken. Jij pakte er behoorlijk veel, ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie boeken op de foto, heb ik nog niet gelezen.
    De eerste 2 delen van Jacobsen staan op de E- reader, die zijn bijna aan de beurt.
    Ik zag dat er ook een derde deel net uit is. Ogen van de Rigel. Ik lees ook graag, en ook bijna elke avond wel.
    Ben geen TV kijker
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helaas ben geen fans voor boeken lezen...Voor jou was was het leuk om te lezen als het warm weer was geweest. Er zijn veel boeken te lezen. Sommige leest meerder keren. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De laatste jaren lees ik weinig, en ik vind dat nog jammer ook. Maar het boeit me niet meer zo. Voorheen was dat wel anders en las ik met gemak 40 boeken per jaar.
    Ik heb ook een boek van Peter Mayle over de Provence; hij heeft er vast meerdere geschreven. Ik vond dat hij de sfeer op een leuke manier kon beschrijven, zag het voor me...
    Ik ken alleen de nieuwe zeven zussen serie, en ik vind ze geweldig! Wel even opletten met al die tijdfasen en verschillende personen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zucht... boeken... ik zou willen dat ik er weer eens de rust voor vond. Ik las nog wel eens wat in de vakantie, maar thuis lukt het me al heel lang niet meer, en waarom.....???

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk om zoveel te lezen. Ik zet jouw tips ook op mijn lijstje, zitten voor mij ook wat nieuwe titels bij.

    BeantwoordenVerwijderen