woensdag 16 februari 2022

MIJN ATELIER

Mijn atelier stond een beetje vol. Het leek me handig een tafel te hebben waar mijn snijplaat op kon liggen. Maar de tafel werd een soort opslag voor alles wat ik niet zo snel kwijt kon.





















Na lang nadenken, besloot ik de tafel weg te doen. De snijplaten staan nu links achter het gordijn.
En de werktafel heb ik tegen de muur gezet. Daardoor konden er planken in de kast bij. 
Kijk, dat is veel beter.











































Bij Ikea kochten we twee matrassen voor als de kleinkinderen komen logeren.

   




















Ze werden meteen in gebruik genomen. Na een lange drukke oppasdag ( klassen naar huis gestuurd, werkende ouders die ook wel een dagje werken konden gebruiken), lagen de jongens lekker lui naar een filmpje te kijken.
















Toen ik van de week een keer wakker lag, bedacht ik ineens welke zoektermen ik kon gebruiken voor het boek wat ik zoek: familie en lotgevallen. En daar kwam het boek naar boven:





















Eindelijk kon ik mijn vriendin de titel doorgeven. Ik vond het zelf niet zo'n geweldig boek, mar zij wel en wilde meer van deze schrijfster lezen.

24 opmerkingen:

  1. Ja..., een extra grote tafel is gevaarlijk:) Wat goed dat je hem daarom weg deed, ik kan dat echt niet!
    Je hebt een heerlijk atelier en alles is zo netjes en gestructureerd opgeborgen, fantastisch...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit! Ik ken dat... zo'n tafel die opslagplaats wordt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er allemaal goed geordend uit, fijn om daar te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoeveel tafels je ook in je atelier zet, ze raken vanzelf vol.
    Ook met kasten is dat zo.
    Nu heb je in ieder geval meer kastruimte. Het liefst zou je natuurlijk een 3 x zo grote kamer hebben :-)
    Maar je kunt nu toch lekker rustig werken op je eigen plekje, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er opgeruimd uit. Dat hou je natuurlijk niet vol als je daar lekker zit te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, zo'n atelier waar je alles binnen handbereik hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een leuk atelier, wat meer opruim mogelijkheden. Fijn hoor. En weer druk met oppassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Praktisch zo’n verandering, alleen heb je nu geen uitzicht meer naar buiten als je zit te naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een goede oplossing ! Fijn voor de logees en nog extra ruimte voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Slim om je kamer te reorganiseren. Hij oogt veel ruimer nu. Je kamer ziet er zo fijn uit. Voor alles is een plekje.
    Handig die opvouwbare matrassen. Wat fijn zo'n lieve opa en oma waar je welkom bent. Dat is goud waard (zeg ik uit ervaring ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er nu vel ruimtelijker uit Mieke, en wat handig die
    matrassen voor als de kleinkinderen komen logeren.
    En tevens een heerlijke hangplek voor de TV, daar zijn ze
    heel blij mee denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, het is zó leuk om bij een ander de werkplek te bekijken! Heel goed om die tafel weg te halen, het is nu heel prettig werken met meer ruimte. De kinderen blij met hun matrasjes om te chillen….
    Bij mij is het niet de tafel, maar de strijkplank die steeds volraakt. Nu en dan verzet ik hem en dat werkt ook op een of andere manier. Heel vreemd….

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prima opgelost!
    Bedankt voor je leuke reacties en dat ik je kan inspireren. X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ziet dat er gezellig en keurig uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ha Mieke,

    ja... hoe groter je tafel... hoe meer er op komt te liggen.
    Dat is met huizen ook zo, maar dan er in!

    Ik viond het mooi om te zien hoe jij bezig bent.
    Ga zo door... :-))
    (Hoef ik tegen jou niet te zeggen!)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tja rommel is zo gemaakt, weet ik uit ervaring! Goed opgelost zo, stuk ruimer ook om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goed opgelost Mieke, ook rustiger. Grote, platte oppervlakken lijken de 'troep' wel aan te trekken als een magneet,
    De matrassen zijn op je werkkamer ook handig als zitplek, als even 1 van de kleinkinderen bij je wil komen zitten kletsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jou hobbykamer ziet heel goed ingericht uit. Staat aardig weer vol in de kamer. Snijtafel heb je goed gedaan. Leuk dat je zitbankjes erbij gedaan.Wel handig dat je in de woonkamer kan uitvouwen. Dan hebben kleinkinderen ook wat aan. Boek ken ik niet. Prachtig foto op de boek. Verhaal moet indrukwekkend zijn. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt mooi en een handige werk kamer, ja de tafel vol dat is bij mij ook altijd zo klaar
    Fijn veel kasten en overzicht.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo heb je meer kastruimte gekregen die waarschijnlijk ook zo weer gevuld is. Elke tafel is zo gevuld als je niet oppast. Eigenlijk zou je dan elke dag je tafel op moeten ruimen, maar soms is dat niet handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi atelier. Soms is mijn tafel ook een paktafel, maar dan gaat de bezem er door. Je hebt het rigoureus, maar mooi opgelost en leuke matrassen gekocht. Functioneel, niet alleen voor logeren. En de ruimte ziet er weer tiptop uit. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen