maandag 28 februari 2022

ATC

Voor het versturen van de atc kaartjes heb ik ( natuurlijk) zelf de enveloppen gemaakt. Wij bestellen af en toe bij Crisp en krijgen de bestelling dan in bruine papieren tassen.
Die leken me wel geschikt voor enveloppen.
Ik heb eerst de hengsels eraf gesneden.
Toen ging de bodem eraf.























Daarna de zijkant eraf en toen kon ik het papier op maat snijden.
























En zo maakte ik van zeven tassen 21 enveloppen.























Lekker stevig en goed hergebruikt.

18 opmerkingen:

  1. Ha Mieke,

    ben zo benieuwd!
    Ik vind het enig!!

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb ik ook veel gedaan Mieke van mode tassen, echt gezellig om te doen.
    Ben nu bezig om enveloppen/envelopjes te maken van dat grauwe papier dat overblijf als de rol cadeaupapier op is.
    Die van jou zijn leuk zo met stukjes tekst nog erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn leuk en mooi stevig. Dat ontbreekt soms bij mooi papier dat je kunt gebruiken. Ik maakte gisteren 3 enveloppen van oude covers van de VPRO-gids.
    Heb je de kaartjes verstuurd? Dan denk ik dat ik woensdag de serie die ik voor je maakte op mijn blog laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee om het zo te doen. Zonde om die stevige tassen weg te gooien.
    Creatief bedacht hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie vorm van hergebruik met prachtige, unieke enveloppen als resultaat.
    Ben reuze benieuwd naar de rest ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee, ik ben benieuwd wat ik krijg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk. Je weet de spanning er lekker in te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed idee, zonde om zulke tassen weg te gooien.
    Liefs van Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt hard gewerkt Mieke!
    Door jou mooie enveloppen ben ik die zelf ook gaan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gaaf idee, ik ga eens in de oud papierdoos kijken, daar lag nog zo'n papieren zak.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heeee, gisteren zag ik in mijn leeslijst al een post van jou Mieke
    maar die stond nog niet op je blog. Het was niet dit bericht overigens.
    Denk dat je daarvan een concept bericht hebt gemaakt want er stond
    o.a in dat iedereen inmiddels de ATC-kaartjes ontvangen heeft???
    Uhhhh dacht ik, ik dus nog niet, haha.

    Maar eerst maar even deze fraaie enveloppen bewonderen, dat heb
    je prachtig gemaakt en inderdaad de tassen lenen zich er uitstekend
    voor. En nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig wat voor moois er
    in mijn brievenbus in die prachtige enveloppen terecht komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, Mieke zou Mieke niet zijn als ze die tasjes niet zou hergebruiken...
    Wat heb je dat leuk en handig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer een leuke vervanging van een enveloppe. Goed zo Mieke, recyclen en bezig zijn. Top. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen