maandag 12 juli 2021

DROOGBLOEMEN 1

Bij Liefde voor post  ( grappig: mijn moeders achternaam was Post. Dus liefde voor Post heb ik zeker!) las ik een stukje over bloemen drogen.
Dat leek me leuk, dus de droogpers gepakt en wat bloemen geplukt. Deze pers heb ik al 45 jaar. Mijn nicht Jos en haar man maakten hem ooit voor me.























Gelukkig stond er nog het één en ander in bloei in de tuin en kon ik wat leuks plukken.
"onkruid" :
Geranium :























Lelietje van Dalen ( 22 jaar geleden uit de tuin van mijn schoonmoeder meegenomen en komt ieder weer in volle schoonheid op :
Gebroken hartje :
Hé, ik mis de madeliefjes. Zeker geen foto van gemaakt.
Hopelijk komt alles een beetje fatsoenlijk te voorschijn, dat keukenpapier met reliëf belooft niet veel goeds.

16 opmerkingen:

  1. Zeker leuk en fijn, om bloemen te drogen! Straks in je nieuwe appartement heb je er plezier van!
    Ook ik heb zin hele oude pers…

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te doen! Zou het uitmaken, dat geribbelde keukenpapier? Ik hoop het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat patroontje in het keukenpapier maakt wel wat uit. De kans bestaat dat het straks te zien is. Het kan ook een onverwacht bijzonder effect geven. Gewoon proberen, daar leer je het meeste van. Tip: gebruik een postzegelpincet (platte bek) om de gedroogde materialen los te krijgen. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nooit gedaan, wacht het resultaat af. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, ik heb ook nog zo'n ding, Misschien maar eens proberen. Tot nu toe alleen gebruikt voor klavertjes vier

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om bloemen uit je huidige tuin te gaan drogen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lang geleden dat ik bloemen droogde... en dat ging dan tussen tijdschriften of kranten en een stapel zware boeken.
    Leuk zo'n persje!
    Ik denk dat je het reliëf wel gaat zien, maar dat lijkt me juist grappig...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O ja! Dat deed ik vroeger als kind ook.
    Tussen wc papier leggen in een dik telefoonboek, dat ging prima.
    Ben benieuwd hoe je bloemetjes er uit komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een oudje jouw bloemenpers ;-) Leuk.
    Altijd spannend wat het resultaat zal zijn!
    Pas zag ik iemand die gedroogde bloemen aan een kaart toevoegde. Gaf een heel mooi effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is wel heel erg leuk Mieke, bloemen uit je huidige tuin drogen.
    Wat een prachtig droogpers heb je daarvoor, en ik ben ook heel benieuwd
    hoe t.z.t deze bloemen uit de pers gaan komen. We zullen het vast een
    keer kunnen bewonderen bij je, leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daar ga jij vast wat moois mee doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk! Mijn oma maakte vroeger altijd kaarten met gedroogde bloemen. Mooie pers!
    Benieuwd wat jij met de bloemen gaat doen. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk om te doen. Ik kwam ze bij het opruimen van de schuur ook nog tegen.
    Weet je al wat je ermee gaat doen, kaartjes maken misschien? En vergeet de bloemenpers niet he, als je gaat verhuizen. Ha, ha.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is telkens een verrassing hoe bloemen en bladeren al dan niet mooi drogen. Madeliefjes doen het altijd goed en herfstbladeren. De bloemblaadjes van de hortensia werden bruin bij mij.
    Succes met de voorbereidingen richting verhuizing Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen