woensdag 30 juni 2021

TOUR DE FRANCE. HANDWERKEN

Ieder jaar geniet ik van de Tour de France. De wedstrijd op zich boeit me niet zo, maar het Franse landschap des te meer. Vaak zit ik in mijn atelier en word ik zo'n 20 kilometer voor de finish geroepen.
Maar als het om bekende plaatsen gaat, zit ik al eerder voor de buis.
Bij Busybessy zag ik een leuk haakwerkje en dat wilde ik graag maken. Ze stuurde me het patroon en met een zakje restjes haakkatoen zit ik nu steeds voor de t.v. aan een leuk projectje te werken.
De eerste dag van de Tour haakte ik dit: drie leuke vlaggetjes:

En de dag erna nog eens vier.















Ik kan nog wel even door, garen zat en de Tour duurt nog wel even. 

Het is druk hier, vandaag komt de fotograaf van de makelaar. Dus we hebben de afgelopen dagen heel veel opgeruimd, Jeroen is naar de kringloop geweest en Hij reed ook al naar de stort. Maar een handwerkje hoort erbij, dus bedankt, Elizabeth voor het leuke patroon. Ik verveel me niet.
Oja, 25 juli begint mijn verhaal over Brest. Ik moet het even goed voorbereiden.

16 opmerkingen:

  1. Hahaha, nee dat lijkt mij ook niet, dat jij je verveelt. Tour of geen tour!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig de vlaggetjes! fijn, dat je dit nog tussendoor kunt doen, met alle drukte rond de verkoop !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke vlaggetjes, Rustpunt voor jou in de komende verhuisdrukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Praten en breien zei mijn moeder altijd, maar kijken en haken gaat ook prima samen!
    Straks heb je een gezellige rij vlaggetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk is dat bij de tour, maakt niet uit welke, je gelijk veel mooie dingen van het land te zien krijgt. En als je dan toch voor de tv zit, kun je mooi de handjes laten werken. Leuk zijn de vlaggetjes, ze hebben bij mij ook gehangen. Het is nu gewoon kaal omdat ik ze net heb opgeruimd ivm morgen naar huis gaan. Haak nog even. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt een leuke Tour-vlaggenlijn. Fijn dat je al zo ver bent dat er foto's gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Serieus werk daar bij jullie. De makelaar die foto's komt maken. Het is wachten op kijkers. Ondertussen stug doorhaken ook een vorm van touren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ha Mieke,

    leuk... tijdens de Tour lekker een beetje haken.
    Gelijk heb je.
    Het is anders best saai...

    Ben wel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad, zo kun je ook naar de Tour kijken.. dat was nog niet in me op gekomen...
    Wat zien je vlaggetjes er leuk bekend uit. En ik geloof wel dat je er lol in hebt om ze te haken.
    Oeps, wat zullen jullie het druk gehad hebben. Kleine 6 jaar geleden zaten wij in hetzelfde schuitje, al vond ik de bezichtigingen nog erger geloof ik.
    Succes met de verkoop! Dat gaat zeker lukken in deze tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om iets om handen te hebben bij het kijken naar de Tour. Mijn moeder keek ook altijd voor de landschappen. :) Succes met de voorbereidingen van de huisverkoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vlaggetjes en slingers zijn altijd een goed idee. Maak je alvast een slinger voor alle feestjes in het nieuwe huis?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Genoeg te doen met de verhuizing in het vooruitzicht. Extra fijn om dan zo'n handwerkje bij de hand te hebben. Eventjes tussendoor of wat langer bij de televisie als er een lange etappe gereden wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk rustgevend zo'n haakwerkje, en deze vlaggetjes
    zijn heel MOOI. Heel leuk om van restjes wol een prachtige
    kleurrijke vlaggetjes slinger te maken.
    Succes met de vlaggetjes en geniet van de TOUR!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja zo kan het natuurlijk ook, maar ik kan niet haken, dus !
    Wij zijn wel Tour de France kijkers, zonder haakwerkjes, maar met onze foto albums erbij.
    Zo leuk wanneer ze door de streken en over de cols fietsen die wij zelf ook hebben beklommen.
    Succes met de verkoop Mieke en met de vlaggetjes natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk die vlaggetjes! Flink opruimen voor de verhuizing is ook niet verkeerd, je hebt altijd teveel spullen.

    BeantwoordenVerwijderen