vrijdag 18 december 2020

KOUDE BILLEN BIJ HET WANDELEN

Sinds Jeroen met pensioen is wordt er veel gewandeld.
We hebben de smaak te pakken en gaan iedere week ergens wandelen.
Heerlijk, maar er is één nadeel, we kunnen nergens even zitten voor een kop koffie. 
Dus nemen we onze eigen koffie mee en kopen onderweg een lekkere koek. 
Maar dan... je wilt ergens zitten, en dan merken we dat het koud en nat is. 
Bij Ikea kocht ik ooit een kussentje, maar dat is nogal klein.

Dus na enig denken besloot ik zelf kussentjes te maken.
Met een fleecedeken, een oud quiltje en een tas van de Action ging ik aan de slag.

De fleecedeken sneed ik in stukken, de tas en quilt sneed ik ook op maat.
Daarna alles spelden en stikken.
Het ging helemaal goed en klaar !

Ik heb er twee gemaakt, ze passen perfect in onze rugtassen. Nu maar gauw weer op pad.

24 opmerkingen:

  1. Wat een slimme oplossing! (nu nog een opvouwbaar toilet ;) die mis ik bij een langere tocht) Wandel ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel handig en lekker warm aan de billen.
    Zie vaak mensen op een bankje zitten op een plastic zak, die ze daarna vergeten mee te nemen. Dat is niet zo goed natuurlijk.
    Deze vergeten jullie niet en kan de volgende keer (na droging) weer mee op wandeltocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. piep hier zeggen ze “niks zo creatief als een
    mens.. maar hij moet denken” en dat deed jij super!! wat een goeie oplossing zeg!
    wandel ze knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat slim opgelost. Het is een uniek exemplaar geworden, echt mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou je bent een geweldige creatief wonder! Prachtig gedaan. Nog veel wandelplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar hebben jullie vast veel plezier van Mieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een idee en leuk uitgevoerd. Benieuwd wanneer de eerste opdracht binnenkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Al lezend dacht ik 'gewoon een ouderwetse vuilniszak meenemen!"...
    Maar natuurlijk had ik niet gerekend met de creativiteit van Mieke!
    Wow, wat heb je dit ontzettend goed bedacht een uitgevoerd...
    Tja, koffie drinken en plassen...dat zijn de problemen nu met wandelen hè..
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat plassen is ook opgelost. Wij hebben een Peugeot busje en kochten in een kampeerwinkel een wc. Geen chemische hoor. Gewoon een emmer met zitting eromheen. Superhandig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een goed idee. En het is leuk geworden. Ik heb een opblaasbadje, maar dat is inderdaad niet groot. Maar zolang mijn billen er op passen is het groot genoeg. Fijne wandelingen gewenst. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een slimme creatieve oplossing, veel wandel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij hebben er ook twee in de rugzak maar deze zijn veel leuker. Hier laat je je billen met plezier op zakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een SUPER idee deze twee handige kussentjes, dat scheelt
    een stuk als je even tussendoor comfortabel kan genieten
    van een kop koffie en een lekkere koek.
    Veel wandel plezier, het weer werkt de laatste dagen ook goed mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wandelen is altijd fijn. Maar nu in deze bijzondere tijden extra prettig.
    Wat heb je dat super creatief bedacht. Zo handig!
    Heel veel wandelplezier voor jullie samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een picknickkleed maakte ik ooit op zo 'n manier. Maar dat ik er zelf niet opkwam om zo 'n kussen te maken...
    Dank je wel voor het leuke idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, ik blijf hangen bij die kip die "om het hoekje kijkt" (of zijn kop verloren heeft). Maar een slim idee en het staat een stuk gezelliger dan een plastic zak. Zo hoeft kou geen reden te zijn om niet op pad te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ha Mieke,

    wat heb je dat weer mooi in elkaar "getimmerd"
    Een schitterende oplossing en ik snap het helemaal, want die kouwe billemn... dat herken ik.
    Ik heb een stuk van dat bubbeltjes-plastic in mijn rugzak. Werkt ook prima, maar ziet er niet zo gezellig uit...

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

  18. Niet alleen een geweldig idee ook nog eens super mooi. Eentje om zeker te onthouden. Merciekes voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen