vrijdag 16 november 2018

KUBUSPUZZEL

Al zeker zes keer maakte ik een kubuspuzzel. En voor het nieuwe kleinkind wil ik er ook weer eentje maken.
Maar iedere keer hetzelfde verhaal: hoe zet ik dat ding in elkaar.
Op de site van Wilma Karels  kun je zien hoe je zo’n puzzel in elkaar zet. Met wat draaien en goed nadenken en hulp van mijn slimme man, is het weer gelukt om de lapjes op de goede plek te zetten.
Nu nog aan elkaar naaien.
 
Heel rustig aan lukt het wel.
 

En kijk, het begint wat te worden.

Gelukkig duurt het nog even voor ons nieuwe kleinkind komt, dus alle tijd om hem af te maken.
Deze keer was ik zo slim om voor de stofjes dezelfde achtergrond te nemen, dan zie je het garen waarmee je de blokjes aan elkaar naait niet zo erg. Ik kocht de stofjes hier. 

13 opmerkingen:

  1. Wat een leuk cadeau. Goed uitkomen lijkt me een wiskundig vraagstuk. Nou ja, heet natuurlijk niet voor niets een kubuspuzzel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Mieke
    Ikzal je een duidelijke beschrijving toesturen voor een volgende keer.
    gr.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die wordt weer leuk, ook al heb je het al vaak gedaan, het blijft lastig lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om dit te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor dit soort inzicht heb ik ook een van de mannen in huis nodig ;-)
    Wat een prachtig kado!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk Mieke! Ook hele snoezige stofjes daar voor.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ontzettend leuk! Ik zou het heel lastig vinden om te maken, word daar een beetje kierewiet van...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb deze destijds ook gemaakt voor mijn kleindochter.
    Gelukkig had ik een patroon gekocht met de blokjes schuimrubber daarbij en dat lukte goed. Had alleen zoveel spelden nodig!
    Maar ze heeft hem na 13 jaar nog steeds :-)
    Succes met afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo leuk, ik heb dit ook eens gekocht met beschrijving, maar ik kwam er niet uit :(
    Even wat anders, sinds een aantal weken valt mij op dat er bovenin de balk voor je blognaam de zin "niet beveiligd"staat. En als ik een reactie plaats wordt dat zinnetje dus rood. Vorige week heeft iemand hierover geblogd en uitgelegd hoe je dat kan herstellen. Ik heb het gelijk gedaan en als het goed is staat het bij mij niet meer voor mijn blognaam. Ik weet jammer genoeg niet meer wie de tip heeft doorgegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar las ik ergens iets over. Wist niet dat dat bij mij ook is. Maar wie schreef het en wat moet ik doen? Misschien weet iemand raad?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha, ik zou er een beetje zenuwachtig van worden denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet niet of het dit is, zou kunnen; https://support.google.com/blogger/answer/6284029?hl=nl

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schitterend cadeau Mieke. Jammer dat onze kleinkinderen er nu te groot voor zijn.

    BeantwoordenVerwijderen