zaterdag 11 juli 2015

MIDDELBURG

Donderdag waren we een dagje naar Middelburg. Niet naast de deur, maar ik had twee treinkaartjes gekregen en kon daar heel Nederland mee in. Middelburg was ver weg en we wilden een lange rit maken. Om 6.30 stapten we in de trein, en we konden in één keer doorrijden naar het verre Zeeland.
Handig toch!!
Dankzij het mooie weer en een goede routeplanning (van te voren in je mobiel zetten waar je heen wilt) hebben we een heerlijke dag gehad. 
Ik laat jullie graag meegenieten van alle winkels en terrasjes waar we waren.
P.S. ik heb geen linkjes aangemaakt. Op google vind je alles wat je weten wilt.
Lievelings: kadootjes, vintage
Ik kocht er dit leuke blad. De gummen haalde ik bij de Action. Ik maak er stempels van. Altijd handig om een voorraadje te hebben.
JAtassen: schitterende leren tassen. Je kunt ook het atelier bekijken.
Vismarkt: leuke rommelmarkt. Goed zoeken levert leuke schatten op.
Sint John: lekkere koffie met de beroemde Zeeuwse Bolus.
De markt: het rook er heerlijk naar vis, volgende keer kibbeling of een haring nemen.
De Drvkkery : mooie boekwinkel met leuke Zeeuwse hebbedingen. Ik vraag me altijd af, waarom bedrijven zulke lastig te schrijven namen gebruiken. 
La Vaca Creatief : katoen, wol, stoffen, Zeeuwse knopen en stof.
Eiggenwijz : lekker restaurant met buitenterras. Wordt gerund door mensen met een beperking. 
De Cleene houttuyn : Veel mooie en leuke spullen, en deze mooie schaal was echt niet duur. Dus die ging mee. Tip voor Jeannet?! Er stond nog meer Butterfly.
Dille & Kamille : een goude oude. Bestaat al jaren, maar blijft leuk.
Kleurenfestijn :kleine, maar leuke hobbywinkel. Knap om je staande te houden als er een Action en Pipoos om de hoek zijn.
Ippy :  juwelier met schitterende artikelen. Ik kocht er een mooie hanger .
De hele Langeviele is trouwens een leuke winkelstraat.
Chocolate Lovers : heerlijke bonbons en leuke chocolade artikelen.
Oud&tiek : brocante en antiek!
Pipoos  : grote winkel met mooie collectie.
Er stond nog meer op mijn lijstje, maar de tijd vloog voorbij.

Kortom, een leuke stad, dat Middelburg.  En zeker nog eens een bezoekje waard.

5 opmerkingen:

  1. Ach Zeeland, daar hebben wij jaren lang gekampeerd en Middelburg is inderdaad een leuke stad.
    Morgen gaan we een dagje Texelen, dochter lief kampeert daar en dus een dagje strand en lekker eten bij paal 11

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey mieke , het is me gelukt om me aan te melden !
    Stempels van gummen maken is leuk , staat op mijn todo lijstje !
    groetjes Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O jee Mieke......wat een heerlijk stukje, ik heb het meteen opgeschreven, ik wil ook naar Middelburg, en wel NU. Groetjes, Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke dag en wat heb je er weer een mooi servies bij! En wat een mooi hangertje heb je gekocht.
    Ga Zeker een keer een dag richting Middelburg!
    Groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen