vrijdag 29 januari 2010

PIMP UP JE TAFELLOPER

Binnenkort komen er een paar collega's van Jeroen bij ons eten.
Ik wilde iets leuks doen met mijn saaie witte tafellaken, en kocht bij Blokker blauwe tafellopers. Maar het bleef saai.Toen heb ik vanmorgen op de bee het volgende gedaan:
Snijd een stuk plakvlieseline iets groter dan de breedte van de loper (ong.10 cm. breder).
Snijd in de gewenste kleur een aantal stroken en strijk die erop.De stroken kunnen recht zijn,maar wat schuine stukken erin maakt het leuker!

Nu heb je een leuke lap, die je als placemat kunt gebruiken of midden op de loper kunt leggen, zodat het geheel niet zo saai is.

De stroken moet je natuurlijk wel vastnaaien, dus dat ga ik van het weekend doen, met allerlei steken en kleuren blauw garen.En misschien is het mooier als er een achterkant aanzit.
De stukken moeten ook nog op maat gesneden, misschien snijd ik ze wel schuin.Hier zie je in ieder geval wat de bedoeling is.

Ook leuk als kado.Ik zie allerlei mogelijkheden!
Als de tafel gedekt is,zal ik het resultaat hier laten zien.

How to pimp up your tablecloth.
Cut a piece of adhesive fleece line (is this the right word).
Cut some fabrics and iron and stitch it on it.
And now you have something original.

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Ik ben benieuwd hoe het er uitziet als het klaar is:o)
    groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee heb je toch weer gelanceerd. Ben benieuwd wat je gasten ervan vinden.
    mia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Very nice idea, Mieke. And the "right" colours. I must try it!
    Regards from Sweden, we have now 57 cm snow. Brrr. Gunnel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Mieke, ik snapte er niets van, heb opnieuw je blog geactiveerd en bij mij werkt het.
    doei mia

    BeantwoordenVerwijderen