dinsdag 16 februari 2021

SUIKERPOTTEN

Nog geen babynieuws, dus dan maar een berichtje dat op de wachtlijst stond.

Een tijdje geleden schreef ik over mijn suikerpotten. Daar kwamen veel reacties op, dus hier laat ik onze verzameling zien.
Dit is de eerste. We kochten hem op huwelijksreis in Parijs. bijna 45 jaar geleden, dus die mag vintage genoemd worden. Hij is van een serie, je kent het wel, koffie, suiker ,thee en op dan nog meer kruiden. Maar die blikken zitten in een doos. Soms zet ik de hele serie neer, ook leuk. Maar nu dus alleen de suikerpot.
Deze kregen we met ons trouwen. Hij is uit een set van drie. Ook al minstens 44 jaar oud.
Deze komen van Franse brocantes.
Kringloop Lelystad
Deze komt ook van een Franse rommelmarkt. De verkoper snapte niet dat ik zo'n gebarsten pot wilde. Maar ik vond hem gewoon erg mooi. En toen mocht hij voor 1 euro mee.
De laatste is uit een heel bekende serie. Mijn vader had alleen deze nog. 
En hoewel hij qua kleur niet past, is de emowaarde groot genoeg om erbij te mogen. 
Dat snappen jullie wel.

Omdat je bijna geen losse suikerpotten ziet, hebben we er niet zoveel, maar toch wel een leuke verzameling.

18 opmerkingen:

  1. Ha Mieke,

    ja... de emo-waarde...
    Dat snap ik wel degelijk.
    Zuinig op zijn, maar... dat hoef ik jou niet te zeggen.

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuke verzameling. Die laatste had ik ook. Had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enige verzameling! Zoet!
    Ja die met die barst is mooi, en die met emowaarde extra mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verzamelingen... ik ben er gek op, wat het ook is!
    Ook deze weer zo mooi. Die gebarsten pot is zeker mooi, die heeft toch het een en ander meegemaakt.
    Die laatste van Brabantia... ja wie had die niet in haar uitzet? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke verzameling! En overal zit dan weer een herinnering aan..
    Spannend dat wachten op de baby...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een erg mooie verzameling Mieke.
    Nee die laatste ga je niet wegdoen .
    Die gebarsten heeft zo’n mooie kleuren.
    Wordt wel spannend nu bij jullie !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een leuke en aparte verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een gezellige verzameling, heel aparte potten zijn erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie verzameling met elk een eigen verhaal.
    Hopelijk komt de baby snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk zo'n verzameling met herinneringen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi!! Leuk op zo'n plank, en handig ook om te kunnen wisselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die laatste staat hier nog als voorraadbus in de kast. Vreselijke kleur oranje.
    Leuke verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Spannend hé dat wachten op baby nieuws
    Wat een leuke verzameling heb je hier van.
    Zou er niet opkomen , maar ja als je wilt kan je mooie verzamelingen hebben.
    De laatste suiker bus is mij hel bekend hadden we thuis ook.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige verzameling Mieke, allemaal suikerpotten met
    en mooi verhaal, en vooral die van je vader, een suikerbus
    om te koesteren. Je komt er vast nog weleens een aantal tegen
    als we ons weer vrijer kunnen bewegen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie verzameling met suikerpotten heb je.
    Ik houd ervan!

    BeantwoordenVerwijderen