zaterdag 1 februari 2020

INSPIRATIE

Op het blog van Priepraat en Ogenzalf staat altijd veel te lezen en ontdekken. Zij werken graag met papier en ik vind het geweldig wat ze allemaal maken.
Inspiratie haal ik ook van de site van Stephanie Redfern.
Drie vrouwen die veel met papier doen, iets waar ik nooit iets mee deed. Maar die me wel erg inspireren.
Ik kocht een boek dat heette: Miekie’s eerste vacantie.

Hier haalde ik een bladzijde uit, knipte hem in tweeën en borduurde er een vogel van papier op.
Lijstje erom, en een leuk werkje gemaakt.
En nu zie ik mezelf al in Nieuw-Zeeland een krant of tijdschrift kopen en dan zulke leuke vogels of bomen of bloemen erop borduren. Jaja, alsof ik daar straks alle tijd voor heb.

20 opmerkingen:

  1. Een erg leuk en voor mij ook inspirerend idee.
    Nou Mieke wie weet met wat voor leuks je nog terugkomt van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, je kaart en zo leuk om elkaar te inspireren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een superleuk idee om dat vogeltje er op te borduren.... maar het gaat me aan het hart dat je uit zo'n mooi oud boek zomaar een bladzijde scheurt.... eigenlijk wel zonde...
    In Nieuw Zeeland kan je vast wel een krant meenemen en er dan thuis iets mee doen toch?
    Je gaat nu al bijna weg.... spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, vertederend leuk... En wat een geweldige link geef je door!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, dat vogeltje geborduurd op papier! Weer eens wat anders dan patchen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig!!! Heerlijk hé om zo elkaar te inspireren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk. En misschien kun je de kaft van het boek gebruiken voor je reisverslag.
    En nu ga ik even naar de 3e link kijken, want Ageeth en priepraat volg ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat bijzonder dat je dit mooie oude boek tegenkwam van je
    naamgenoot. Vind de illustratie's in die oude boeken
    ook altijd zo lieflijk.
    Vind wat je gemaakt hebt enig, en het vogeltje lijkt
    wel trek te hebben in zo'n kleverige bolus uit de tekst,😏
    Je gaat vast nog veel meer van dit soort leuke werkjes maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat was dus in Zeeland. Mieke was nog niet in NIEUW Zeeland

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit heb je erg leuk gedaan met vogeltjes erin. Heel bijzonder om te zien dat deze boek nog hebt.
    Oude boeken komen niet zo vaak tegen. Heel zuinig ermee om gaan. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een leuk en grappig idee, om zo op papier te werken ! Gaat best lukken tijdens je vakantie?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi kunstwerkje!
    Met oude boeken kun je heel leuke dingen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knutselen en creatief bezig zijn kan op veel manieren.
    Leuk het vogeltje zo in beeld gebracht.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fantastische ideeën Mieke. Ik zit hier te glimlachen om de dingen die jij steeds weer verzint. Super.
    Vond het wel een beetje jammer van het boek speciaal omdat er MieKie op staat.
    Wel heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En hoe toepasselijk: Mieke's eerste vakantie. Oke, het zal je eerste niet zijn maar vast wel je eerste naar Nieuw Zeeland. Leuk om dan een kiwi (de vogel dan hè ;) te borduren en van het boek een vakantiedagboek te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk, Mieke, je inspireerd zelfs mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat prachtig!
    Ik wens je veilige en plezierige vluchten morgen en een onvergetelijke reis door Kiwiland!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen