donderdag 12 september 2019

QUILTERSGILDE

Zaterdag 7 september was het zover: de ledendag van het Quiltersgilde. Een ontmoetingsdag voor leden, dat leek me leuk: mensen ontmoeten, een leuke workshop volgen, winkeltjes bekijken en bijpraten met bekenden. Dus meldde ik me meteen aan, en dat was maar goed ook, want er waren maar liefst 300 leden op deze dag aanwezig.
Het was een Top dag.
Hier zie je Maria ( quiltquebbel.blogspot.com) aan het werk.

Zij liet zien hoe je op latten kunt sandwichen. Een hele handige manier om je quilt door te rijgen. Ik heb dit ooit van haar geleerd en het betekent dat ik met veel plezier en op mijn gemak een quilt doorrijg.
Bij één winkel lagen prachtige stalen stof, eentje sprak me erg aan, maar ik vond hem te groot en te duur om te kopen. Tot ik Marian ontmoette. Zij leest mijn blog, dus dan is een praatje snel gemaakt.
We besloten de stalen samen te kopen en door te knippen.
Zo hadden we allebei een leuke stapel stof. Bedankt, Marian, het was leuk je te ontmoeten.

Ik sprak ook even met Ineke, we volgen elkaars blog, komen elkaar af en toe tegen en praten dan weer lekker bij.
En toen de workshop : "methode Bente Birk" gegeven door Maria van de winkel Carol Cox in Utrecht. Wat een leuke, enthousiaste vrouw. Alle deelnemers genoten, denk ik. Het is een methode met veel snijden en naaien, een kolfje naar mijn hand. Ik vond het heel erg leuk, bedankt Maria.

Het was een hele leuke, drukke en gezellige dag, goed verzorgd door het team van De Schakel in Nijkerk.

Dames van het bestuur van het Quiltersgilde, nogmaals heel hartelijk bedankt voor deze dag.
Volgende keer hoop ik er weer bij te zijn.

14 opmerkingen:

  1. Het was gezellig geweest op die dag. Veel leden waren daar geweest. Prachtig stoffen heb je daar. Prachtig gemaakt. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke techniek, inderdaad echt iets voor jou. Lijkt me erg gezellig zo’n ledendag, wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat het zo'n leuke dag was.
    "Mijn" Maria van "mijn" quiltwinkel was er ook, daarom ging onze bee niet door :-(
    Ze verkoopt ook mooie stoffen, maar jij hebt ook lekker kunnen kopen en delen, wel zo fijn.
    Gezellig als je bekende ontmoet.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond het zo gezellig! Leuk dat ik je zo snel zag, wist niet eens dat je kwam ;-) Mooi stapeltje stoffen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, zo'n groep gelijkgestemde mensen! Mooie stoffen hebben jullie gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zo'n dag met blogontmoetingen. Wel voor echte quilters? Dat is duidelijk want ik hoorde nooit eerder over "sandwichen". Ik vrees dat ik daarvoor het geduld niet heb en daarom maar met de machine werk. :-( Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Mieke,

    wat moet dat een Eldorado voor jou geweest zijn.
    Als er iemand van kan genieten dan ben jij het wel!

    Prettig weekend!
    Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk wereldje dat quilterswereldje.
    En steeds leer je weer wat bij, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Mieke,
    Wat was het een feest hé!
    Het is nu een hele week verder, maar ik ben nog steeds met uitrusten bezig, haha.
    Heerlijk dat jij zoveel "blog-friends" bent tegengekomen. Nog een reden erbij om deze ledendag te gaan herhalen. Ontmoeting met gelijkgestemden geeft iets extra aan onze hobbby.
    En wat een prachtig blok met die (natuurlijk) blauwestofjes.
    Fijn weekend en lieve groet.
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtige stalen, en een techniek geleerd, echt iets voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen