donderdag 16 december 2010

LAATSTE BLOG VAN HET JAAR ?

Zo, aan het eind van het jaar nog een blogje van mij.
Sinds drie weken heb ik een slijmbeurontsteking in mijn linkerschouder.
Vreselijk pijnlijk en dus heb ik het een beetje rustig aan gedaan.
Maar ik wil toch even laten zien wat ik gedaan heb.

Dit is een Jelly Roll die ik in Rijswijk had gekocht.
Met een simpel patroon en een simpel katoentje van Ikea is het toch iets leuks geworden.
Ik heb de quilt gemaakt op Texel.
Iedere keer een stukje en dan wordt het vanzelf een top!

Van mijn vader kreeg ik de naaimachine van mijn moeder, geen idee hoe oud hij is, maar hij doet het nog goed.
Ik had hem vorig jaar nog na laten kijken,helaas kon mijn moeder er toen niet meer mee werken.Te ingewikkeld geworden voor haar. En dat terwijl zij vroeger alles kon maken:kleding,tassen,gordijnen,lakens enz.enz..
Maar ik gebruik hem wel!


Hier zien jullie onze zolderkamer, die ik gebruik als "atelier'.
Heerlijk ruim, ik probeer hem opgeruimd te houden,maar als ik aan het werk ben, kan het een vreselijke rommel zijn.
Op de stoel zie je een deel van de achterkant van de kleurige quilt.

Aan de muur zie je de quilt die ik voor de cursus bij Ans maak.
Het is een impressie van de kleurige huizen in de Elzas.
Ik maak er nog wat "huizen" bij en dan zwarte banden die de vakwerkhuizen afmaken.
Hij is nog niet klaar hoor. Maar we gaan weer een week naar Texel en dan ga ik er lekker mee verder.


Ik wens jullie hele fijne Kerstdagen en een goed,gezond en creatief 2011!

I wish you all a Merry Christmas and a good and creative 2011!

10 opmerkingen:

  1. Sterkte met je ontsteking, heel vervelend. Wat een mooie werkruimte heb je! Fijne feestdagen gewenst en veel goeds voor 2011!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lastig als je pijn hebt, dan ben je toch echt gehandicapt. Inderdaad prachtige lichte ruimte heb je. Leuke quilts ook. Ga lekker genieten en tot volgend jaar.
    gr. Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk die quilt. En met een simpel patroon kun je dus echt wel iets moois maken he.

    Trouwens, die schouder dat herken ik. Ik moet ook oppassen dat ik het niet weer krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik vind de ´eenvoudige´ quilt ook supergeslaagd, wat een idee. Rust maar lekker uit op Texel, ben benieuwd naar je huizen bij terugkomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heee, wat een luek blog opeens weer gevonden, wonderlijk hoe je steeds weer nieuwe blogs vind op het gebied van Quilten.En wat een heerlijke ruimte om in te werken.

    groetjes, Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is inderdaad een heerlijke ruimte, en heerlijk om te werken. Wat een mooi cadeau heb je gekregen zo is je moeder toch in je atelier aanwezig.
    Doe rustig aan en geniet van Texel samen met jouw familie tot volgend jaar.
    gr. mia en ook van jan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Mieke,
    Mooie werkruimte heb je toch. Ik krijg ook een heel grote ruimte, van 2 slaapkamers wordt een grote gemaakt.
    De blauwe husqvarna kwam na de rode, ik heb nog een rode staan, gekocht in 1996 ongeveer.
    Ik heb ook een slijmbeursontsteking, maar dan in rechterschouder sinds woensdag. Inderdaad vreselijk pijnlijk. Heb van de dokter ontstekingsremmers gekregen.
    Groetjes
    Mieke (en hans)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb miekequilt.blogspot.com gevonden via Google. Geweldig gemaakt! Ik hoop zelf ook zo een site te maken.
    Hoe heb je dit gemaakt?

    Groetjes,
    Henny uit Purmerend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gemaakt! Ik hoop wil ook zo een site te maken.
    Welke software heb je hiervoor gebruikt?
    Ik heb miekequilt.blogspot.com gevonden via Google.

    Groetjes,
    Debby uit Haarlem

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige werkkamer!!
    *is jaloers ;-)*

    BeantwoordenVerwijderen